شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر کرج، بدون اطلاع و حضور وکلا و متهمین، حکم بدوی سیزده شهروند بهایی ساکن کرج را عینا تایید کرد و این شهروندان بهایی را مجموعا به ۴۰ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

براساس اعلام دادگاه که در ۲۵خرداد برگزار شده، به متهمان ۱۰ روز برای معرفی خود جهت اجرای حکم مهلت داده شده است.

احکام سیزده شهروند بهایی که در پرونده موسوم به آموزش کودکان محکوم شده‌اند، عبارت است از: «عفیف نعیمی به هفت سال، کامیار حبیبی و سامان استوار هرکدام به پنج سال حبس تعزیری، سابین یزدانی، رامله تیرگرنژاد و الهام شارقی هرکدام به سه سال حبس تعزیری، نکیسا صادقی، شهرزاد مستوری، صدف شیخ‌زاده، بیتا ممتازی، مهسا تیرگر بهنمیری، صهبا ادیانی و نگین رضایی هر کدام به دو سال و یک ماه حبس تعزیری» محکوم شده‌اند.

همچنین کلیه متهمان دارای مجازات‌های تکمیلی جزای نقدی، ممنوعیت اقامت در استان البرز، محرومیت از حقوق اجتماعی و ممنوعیت خروج کشور هستند.

از جمله اتهامات این شهروندان بهایی، می‌توان به فعالیت آموزشی و تبلیغی علیه شرع اسلام، تشکیل دسته یا جمعیت به‌قصد برهم زدن امنیت کشور و شرکت در تشکیل گروه و اداره اشخاص به‌قصد بر هم زدن امنیت کشور از طریق اقدام به ترویج بهاییت در اطفال، کودکان و نوجوانان، اشاره کرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.