قاضی صلواتی زمان دادگاه حامی بهادری را چهار ماه بعد اعلام کرد

قاضی صلواتی، تاریخ برگزاری دادگاه حامی بهادری، زندانی بهایی را به ۳۰ خرداد سال آینده موکول کرد. این اقدام توسط قاضی در حالی صورت گرفته که حامی بهادری ۱۴۲ روز است به طور بلاتکلیف در بازداشت موقت نگه داشته است.

قاضی صلواتی، تاریخ برگزاری دادگاه حامی بهادری، زندانی بهایی را به  ۳۰ خرداد سال آینده موکول کرد. این اقدام توسط قاضی در حالی صورت گرفته که حامی بهادری ۱۴۲ روز است به طور بلاتکلیف در بازداشت موقت نگه داشته است.

با وجود درخواست‌های مکرر، قاضی پرونده به دلیل بهایی بودن متهم با آزادی او به قید وثیقه تا زمان دادگاه موافقت نکرد. بدین ترتیب با احتساب مدت زمان  سپری شده در بازداشت تا تاریخ جلسه دادگاه، حامی بهادری ۹ ماه در زندان بلاتکلیف نگه داشته می‌شود.

حامی بهادری، شهروند ۲۶ ساله بهایی در ابتدای بازداشت در زندان اوین به بیماری کرونا مبتلا شد که به دلیل عدم دسترسی به دارو و سرمای هوای سلول دچار بیماری ریوی و سینوزیتی شده و احتیاج به درمان فوری دارد ولی با مرخصی درمانی او هم موافقت نشده است.

این جوان محروم از تحصیل بهایی با اتهامات «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی»، «فعالیت تبلیغی به نفع دیانت بهایی» رو به رو است.

قابل ذکر است در ۱۴ اسفند ماه اولین جلسه دادگاه حامی بهادری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه، قاضی به حامی بهادری گفت که اجازه دارد برای خودش وکیل بگیرد و وکیل تعیینی با مراجعه به دادگاه می‌تواند تاریخ جلسه بعدی دادگاه را مشخص کند.

وکیل آقای بهادری تا کنون دسترسی به پرونده موکلش نداشته و پس از مراجعه به دادگاه، تاریخ جلسه رسیدگی به پرونده موکلش را به او بدون هیچ دلیل موجه چهار ماه بعد اعلام کردند.

حامی بهادری در ۳۰ مهر ۱۴۰۱ در منزل شخصی خود در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شد و پس از ۸۰ روز از زندان اوین به زندان فشافویه منتقل شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

یهودی‌ستیزی در پوریم، بهایی‌ستیزی با آهنگ ساسی‌مانکن؛ نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های مذهبی

مشاهدات تیم نظارت بر محتوای «ایران‌وایر» نشان می‌دهند که نفرت‌پراکنی مجازی علیه اقلیت‌های دینی در ماه مارچ نسبت به ماه پیش از آن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

در این ماه بیش از ۲۸ هزار مطلب در فضای مجازی علیه اقلیت‌های دینی منتشر شده است. بیشترین بخش از این مطالب، حدود ۲۱ هزار مطلب، مربوط به محتواهای شامل یهودی‌ستیزی است که اکثرا در خبرگزاری‌های وابسته به حکومت انتشار یافته‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021