کشته شدن یک طلبه اهل سنت به دست افراد ناشناس در سقز

افراد مسلح ناشناس در شهرستان سقز یک طلبه ۱۹ ساله اهل سنت به نام صلاح‌الدین صالحی را به ضرب گلوله به قتل رساندند. بر اساس گزارش‌ها، صلاح‌الدین صالحی، بامداد پنجشنبه مقابل منزل پدری خود به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده است.

افراد مسلح ناشناس در شهرستان سقز یک طلبه ۱۹ ساله اهل سنت به نام صلاح‌الدین صالحی را به ضرب گلوله به قتل رساندند.

بر اساس گزارش‌ها، صلاح‌الدین صالحی، بامداد پنجشنبه مقابل منزل پدری خود به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده است.

معاون استاندار کردستان امروز جمعه ۲۸ بهمن کشته شدن این طلبه اهل سنت را تایید کرده و گفته  دلایل این «قتل» و تحقیقات برای دستگیری ضاربان در دست بررسی است.

گفته می‌شود که پدر این طلبه به نام عبدالهادی صالحی از زندانیان عقیدتی سابق اهل سنت است که به گزارش جمعیت حقوق بشر کردستان به دلیل سخنرانی‌هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایراد می‌کرد،بارها از سوی نهادهای امنیتی ایران تهدید شده بود.

 در رویدادی دیگر مربوط به اهل سنت ایران، وبسایت حال‌وش از بازداشت مولوی بسم الله خوگیانی امام جماعت مسجد صدیقی در  زاهدان توسط نیروهای اطلاعات سپاه خبر داده است.

بر اساس گزارش این سایت، شامگاه ۲۷بهمن ماه ۱۴۰۱، مولوی بسم الله خوگیانی در منطقه کریم آباد زاهدان دستگیر شده است.

فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بر اهل سنت ایران به ویژه پس از آغاز اعتراضات سراسری در شهریور ماه امسال افزایش یافته و شماری از روحانیون معترض کرد و بلوچ به دست نیروهای حکومتی دستگیر شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

یهودی‌ستیزی در پوریم، بهایی‌ستیزی با آهنگ ساسی‌مانکن؛ نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های مذهبی

مشاهدات تیم نظارت بر محتوای «ایران‌وایر» نشان می‌دهند که نفرت‌پراکنی مجازی علیه اقلیت‌های دینی در ماه مارچ نسبت به ماه پیش از آن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

در این ماه بیش از ۲۸ هزار مطلب در فضای مجازی علیه اقلیت‌های دینی منتشر شده است. بیشترین بخش از این مطالب، حدود ۲۱ هزار مطلب، مربوط به محتواهای شامل یهودی‌ستیزی است که اکثرا در خبرگزاری‌های وابسته به حکومت انتشار یافته‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021