دیدار مولوی عبدالحمید با مجروحان جمعه خونین زاهدان

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل تسنن زاهدان، دیروز سه‌شنبه یازدهم بهمن با جمعی از مجروحان جمعه خونین زاهدان در مسجد مکی دیدار کرد.

کانال تلگرامی حال‌وش که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، ضمن تایید خبر این دیدار، نوشت: «شماری از مجروحین جمعه خونین ٨ مهر ماه  در مسجد مکی زاهدان با مولوی عبدالحمید دیدار و بر دادخواهی و مجازات آمران و عاملان کشتار تاکید کردند.»

بعدتر دفتر مولوی عبدالحمید هم تصاویری از دیدار مجروحان جمعه خونین با امام جمعه اهل تسنن زاهدان در کانال تلگرامی خود منتشر کرد و در توضیح نوشت: « در دیدار مجروحین اعتراضات زاهدان با مولوی عبدالحمید به پیگیری دادخواهی تا احقاق حق آسیب دیدگان و مجازات آمران و عاملان کشتار مردم بیگناه تاکید شد».

اعتراضات سراسری در روز هشتم مهرماه در شهر زاهدان با حضور پر شمار معترضان و تیراندازی نیروهای امنیتی سرکوب شد. ده‌ها نفر از معترضین در این روز که به جمعه خونین زاهدان معروف شد، کشته و مجروح شدند که در میان آنها تعداد زیادی زن و کودک وجود داشت. بسیاری از مردم زاهدان در اعتراض نسبت به تجاوز یک سرهنگ نیروی انتظامی به یک دختر بلوچ در چابهار در این روز به خیابان آمده بودند که با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی نزدیک به یکصد نفر با خشونت تمام کشته شدند.

مولوی عبدالحمید پس از این سرکوب وحشیانه، علی خامنه‌ای را مسئول اصلی کشتار مردم در زاهدان معرفی کرد و با وجود فشار شدید امنیتی، به خطبه‌های اعتراضی خود ادامه داده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

دفتر مولوی عبدالحمید: مردم را خون‌های ریخته شده تحریک کرده است

دفتر «مولوی عبدالحمید»، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با انتشار بیانیه‌ای به «ادعاهای واهی و بی‌اساس» روزنامه دولتی ایران واکنش نشان داد و کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر از معترضان در جریان جمعه خونین زاهدان را، به دست‌اندکاران این روزنامه یادآور شد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021