بی خبری از سرنوشت دو درویش، پس از استقبال از عباس دهقان

بر اساس اطلاعات رسیده به «ایران وایر» دیروز پنجم بهمن ماه در جریان آزادی «عباس دهقان»، درویش زندانی پس از پنج سال حبس، دو تن از دروایشی که برای استقبال از آقای دهقان آمده بودند، پس از این مراسم ناپدید شده‌اند.

منابعی که در این مراسم حضور داشتند به ایران‌وایر گفته‌اند: «دو نفر از دراویش به نام های «علی کریمی» و «محسن عزیزی» که هر دو نفر هم از زندانیان گلستان هفتم بودند، دیشب بعد از استقبال از آزادی عباس دهقان مقابل اوین ناپدید شده و تا این لحظه خبری از آنها نیست.

بر اساس گزارش این منابع، هر دو درویش با هم بودند و از مقابل زندان اوین با هم رفته‌اند. پس از آن گوشی هر دو نفر خاموش شده و خانواده‌ آنها هم از سرنوشتشان بی‌اطلاع هستند.

برخی از منابع به ایران وایر گفتند که احتمالا آقایان عزیزی و کریمی بازداشت شده‌اند با این وجود تا کنون تماسی برای تایید این موضوع از سوی آنها گرفته نشده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

احضار نعمت ریاحی از درویشان گنابادی به دادسرای امنیت تهران

بنا بر اطلاع «ایران‌وایر»، درست یک روز پس از آن‌ که «نعمت ریاحی»، از درویشان گنابادی ویدیویی در اعتراض به بی‌توجهی دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی درمانی به «مصطفی عبدی»، دیگر درویش گنابادی که در زندان است منتشر کرد، به دادسرای امنیت تهران احضار شده است.

اخبار

رضا انتصاری: جمهوری اسلامی از ابتدا با دراویش و تصوف مشکل داشت

در چهار دهه‌ حاکمیت جمهوری‌اسلامی در ایران، اقلیت‌های دینی، قومی و مذهبی با تبعیض‌های گوناگونی مواجه بوده‌اند. برخی از این تبعیض‌ها در قوانین و برخی در تفسیر مسئولان از قوانین و اجرا قابل پیگیری است. با نگاهی گذرا به وضعیت استان‌هایی که جمعیت اقلیت‌ها در آن‌ها بیشتر است و تفاوت سطح توسعه‌یافتگی در آن‌ها به نسبت دیگر استان‌ها، به‌سادگی می‌توان نشانه‌های این تبعیض را مشاهده کرد. در دومین قسمت از برنامه لایو اینستاگرامی «ما ایرانیم»، با آقای «رضا انتصاری»، خبرنگار، مستندساز و از فعالان رسانه‌ای دراویش گنابادی درباره این تبعیض‌ها گفت‌وگو کرده‌ایم. «ما ایرانیم» عنوان لایو اینستاگرامی «ایران‌وایر» با موضوع اقلیت‌های مذهبی، دینی و قومی است. این برنامه هر شنبه ساعت ۱۹ به وقت ایران آغاز می‌شود. ایران‌وایر تلاش می‌کند با کمک کارشناسان، تصویر روشنی از آن‌چه در این سال‌ها بر سر اقلیت‌ها آمده، ارائه دهد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021