دو نماینده پارلمان ایالتی آلمان کفالت سیاسی ارمغان ذبیحی را پذیرفتند

در آستانه برگزاری دادگاه «ارمغان ذبیحی مقدم»، دو تن از اعضای پارلمان ایالتی آلمان به نام‌های «فرانک شیفر» و «گونگور یلماز» کفالت سیاسی این زندانی عقیدتی را به عهده گرفتند و خواستار آزادی بدون قید و شرط ارمغان ذبیحی شدند.

دادگاه ارمغان ذبیحی قرار است در تاریخ اول بهمن ۱۴۰۱ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شود.

از اتهامات مطروحه این شهروند بهایی اطلاع دقیقی در دست نیست. بنا به اظهار وکیل پرونده، هیچ عمل مجرمانه و خلاف قانون در پرونده ارمغان مشاهده نمی‌شود، تنها مورد، بهایی بودن او است که ممکن است قاضی از آن به عنوان اتهام نام ببرد.

ارمغان ذبیحی چهار ماه است که تحت بازداشت موقت قرار دارد. او و همسرش، «آرش زمانی» در ۲مهر۱۴۰۱ در منزل شخصی‌شان در تهران دستگیر شدند و از جمله بازداشت‌شدگان اخیر هستند که طولانی‌ترین دوره بازداشت را گذرانده‌اند. تاکنون، قاضی پرونده به دلیل این‌که تخفیفات قانونی شامل حال بهاییان نمی‌شود، از پذیرش درخواست وثیقه برای آزادی موقت ارمغان خودداری کرده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازداشت یک زوج بهایی و یازده هفته زندان بدون اتهام مشخص

یک ماه قبل، خبری مبنی‌بر ضرب‌و‌شتم بی‌دلیل «مجید توکلی»، فعال سرشناس دانشجویی در بند ۲۴۱ زندان اوین و انتقال او و چند زندانی دیگر به سلول انفرادی منتشر شد.

چندی قبل مشخص شد که ضرب‌و‌شتم و انتقال مجید توکلی، به خاطر حمایت او از یک هم‌بندی بهایی به نام «آرش زمانی» در برابر فحاشی و برخورد فیزیکی شدید نگهبانان بوده است. در آن روز، نگهبانان به بند وارد شده و در مقابل سایر زندانیان شروع به فحاشی و زدن آرش زمانی می‌کنند، رفتار آن‌ها با اعتراض مجید توکلی مواجه می‌شود. نگهبانان که با توجه به بهایی بودن آرش، انتظار اعتراضی را از سوی زندانیان نداشتند، برای خاموش کردن اعتراض شروع به زدن مجید توکلی می‌کنند و او را به همراه آرش و چند زندانی دیگر به انفرادی انتقال می‌دهند. پس از یکی دو روز، آرش زمانی و مجید توکلی را از انفرادی بیرون آورده و آرش را به بند ۳۵۰ و مجید را به زندان دیگری می‌فرستند.

آرش زمانی فراهانی، یکی از ده‌ها شهروند بهایی است که در طی اعتراضات مردمی دستگیر شده‌ است. او و همسرش، «ارمغان ذبیحی مقدم»، ساعت دو و نیم بامداد ۲مهر۱۴۰۱، با هجوم ماموران امنیتی به منزل شخصی‌شان در تهران بازداشت شدند و تاکنون، بلاتکلیف در زندان نگه داشته شده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021