تجمع معترضان مقابل منزل مولوی گرگیج در اعتراض به احضار این روحانی

روز یکشنبه۲۵دی‌، گروهی از مردم گالیکش در استان گلستان، مقابل خانه مولوی «محمدحسین گرگیج»، روحانی اهل سنت تجمع کرده و با سر دادن شعار، خواهان لغو احضار او به دادگاه ویژه روحانیت شدند. در ویدیوهایی که از این تجمع منتشر شده است، معترضان شعارهایی مانند «لغو احضاریه» و «مولانای باغیرت، حرف تو حرف ملت» سر می‌دهند.

مولوی محمدحسین گرگیج، امام جمعه آزادشهر در استان گلستان بود که در اواخر آذر، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، وی را برکنار کرد.

برکناری مولوی گرگیج پس از آن صورت گرفت که وی در تریبون نماز جمعه ۱۹آذر گفته بود: «اگر خلافت عمر را نپذیریم اعتبار امامان شیعه و نسَب آنان را زیر سوال برده‌ایم.»

بر اساس گزارش وبسایت «حال‌وش»، مولوی گرگیج  شامگاه چهارشنبه هفته گذشته، در تماسی تلفنی به دادگاه ویژه روحانیت گرگان احضار شد، اما به آنجا مراجعه نکرد.

روز جمعه نیز نمازگزاران اهل سنت در گالیکش پس از نماز جمعه، در حمایت از مولوی محمدحسین گرگیج در خیابان تجمع کردند.

همچنین دو هفته پیش، نمازگزاران اهل سنت در گالیکش استان گلستان در حمایت از مولوی محمدحسین گرگیج مقابل خانه او تجمع کردند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

عزل مولوی گرگیج، استمرار یک پرو‌ژه‌ چهل ساله

«توهین به مقدسات» یکی از ده‌ها کلیدواژه‌ای است که جمهوری‌ اسلامی در طول سال‌های گذشته از آن‌ها برای حذف مخالفان و منتقدان خود استفاده کرده است. مساله‌ای که علی‌رغم اعتراضات و ایرادات بسیاری که از سوی حقوق‌دانان و حتی برخی مقامات مذهبی، بر آن وارد آمده است، همچنان بازار خود را در فضای امنیتی نظام جمهوری‌ اسلامی حفظ کرده است. کم نبوده‌اند روشنفکران، فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه‌نگاران و روحانیانی که در طول این سال‌ها با چنین اتهام‌ها و برچسب‌هایی به انزوا رفته و از دایره‌‌ تاثیرگذاری اجتماعی حذف شده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021