بی‌خبری از اتهام و محل نگه داری بشیر الله وردی

با گذشت پیش از یک ماه از بازداشت «بشیر الله‌وردی» در تهران، هیچ اطلاعی از محل نگه‌داری و اتهام او در دست نیست.

در طی این مدت این شهروند بهایی فقط چند دفعه تماس بسیار کوتاه تلفنی با خانواده‌‌اش داشته و سلامتی خود را به آن‌ها خبر داده است. او در هیچ کدام از تماس‌ها، اطلاعی در مورد محل نگه‌داری و اتهام خود نداده است.

پیگیری‌های خانواده الله‌وردی هم تاکنون بی‌نتیجه بوده است و مسوولان ذی‌ربط هیچ پاسخ روشنی در مورد وضعیت بشیر به خانواده‌ وی نداده‌اند. خانواده‌ او بارها به دادسرا و زندان اوین مراجعه کرده ولی نام بشیر الله‌وردی در لیست بازداشتی‌ها نبوده است.

در ۱۶آذر، ماموری در دادسرای اوین به آن‌ها گفت که فرزندشان در شعبه سه دادسرا است، ولی بعد از آن تاریخ، هر دفعه خانواده‌ بشیر به دادسرای اوین مراجعه کرده، پس از ساعت‌ها انتظار، مسوولین مربوطه از وضعیت فرزندشان اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. این شهروند بهایی از حق داشتن وکیل هم، تاکنون محروم است.

بشیر الله‌وردی در روز پنجشنبه ۳آذر۱۴۰۱، در حین خروج از پارکینگ منزل، توسط چند مامور امنیتی با در اختیار داشتن حکمی مبنی بر «فعالیت در فضای مجازی» دستگیر شد و از آن تاریخ تا امروز، خبری از وضعیت سلامت و محل نگه‌داری او در دست نیست.

در چند روز گذشته، بشیر الله‌وردی در آخرین تماس خود با خانواده‌اش به آنان اطلاع داده که حالش خوب است و بازجویی‌هایش تمام شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازداشت بشیر الله وردی، شهروند بهایی در تهران

بنا به گزارش رسیده، صبح روز پنجشنبه ۳‌آذر‌۱۴۰۱، ماموران امنیتی به منزل بشیر الله‌وردی شهروند بهایی ساکن شهر قدس تهران هجوم برده و پس از تفتیش محل و ضبط وسایل شخصی از قبیل لپ‌تاپ و تلفن همراه، نامبرده را هم بازداشت کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021