بازداشت بشیر الله وردی، شهروند بهایی در تهران

بنا به گزارش رسیده، صبح روز پنجشنبه ۳‌آذر‌۱۴۰۱، ماموران امنیتی به منزل بشیر الله‌وردی شهروند بهایی ساکن شهر قدس تهران هجوم برده و پس از تفتیش محل و ضبط وسایل شخصی از قبیل لپ‌تاپ و تلفن همراه، نامبرده را هم بازداشت کردند.

تا این زمان از دلیل بازداشت بشیر الله‌وردی اطلاعی در دست نیست.

در هفته‌های اخیر، تعداد زیادی از شهروندان بهایی در شهرهای مختلف ایران دستگیر شده‌اند. از جمله بازداشت‌شدگان می‌توان به آرش رضوانی، ارمغان ذبیحی، سپهر ضیایی، آیدا راستی و بدیع خاضعی در تهران، سیروس ذبیحی و ساناز تفضلی در مشهد، پروا بهداد در اصفهان و لیلی کرمی و سامان خادم در شیراز اشاره کرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نامه سرگشاده پیام ولی، زندانی بهایی؛ بازداشت با کتک، بازجویی با تهدید

«پیام ولی»، از جمله شهروندان بهایی بازداشت شده در دو ماه گذشته در ایران است. ماموران امنیتی او را در ۲مهر در محل کارش در کرج، همراه با ضرب‌وشتم شدید بازداشت کردند. بازجویان او را در طول دوره بازجویی، جهت اعتراف اجباری تحت فشار قرار دادند.

این شهروند بهایی با اتهامات تبلیغ علیه نظام، تبلیغ علیه شرع اسلام، ارتباط و همکاری با رسانه‌های خارجی از طریق مصاحبه و ارسال اخبار نقض حقوق‌بشر و تحریک مردم برای شرکت در اعتراضات از طریق فضای مجازی، رو‌به‌‌رو است.

در حال حاضر، پیام ولی در زندان قزلحصار بازداشت است. این شهروند بهایی در فایل صوتی و نامه‌ای سرگشاده که در اختیار «ایران‌وایر» گذاشته شده، به شرح آن‌چه بر او در دوره بازجویی گذشته است می‌پردازد و اتهامات انتسابی به خویش را رد می‌کند.

اخبار

بازداشت یک زوج جوان بهایی در تهران

بنا به خبر رسیده به ایران، ساعت دو و نیم صبح روز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱، ماموران به منزل یک زوج جوان بهایی به نام آرش زمانی و ارمغان ذبیحی در شهر تهران هجوم برده و پس از بازرسی منزل، این دو تن را بازداشت کردند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021