بی خبری از محل نگه‌داری فربد علوی، زندانی بهایی

با گذشت ۱۷ روز از بازداشت «فربد علوی» در شهر ساری، خانواده‌ این شهروند بهایی، هیچ اطلاعی از اتهام، محل نگه‌داری و وضعیت سلامت او ندارند. فربد علوی روز یکشنبه ۱۳آذر۱۴۰۱، در منزل شخصی خود در شهر ساری توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. این شهروند بهایی پس از سه، روز طی یک تماس کوتاه تلفنی به خانواده‌اش اطلاع می‌دهد که در بند سپاه زندان اوین است.

خانواده علوی در ۱۴ روز گذشته، بارها به زندان اوین مراجعه کرده‌اند ولی طبق اظهار ماموران، نام فربد علوی در فهرست زندانیان اوین ثبت نشده است.

خانواده‌ این شهروند بهایی به زندان تهران بزرگ مراجعه کرده، ولی در آن‌جا هم اثری از فربد نبوده است. پاسخ‌گو نبودن مسوولین مربوطه، عدم اطلاع از اتهام وارده و به خصوص بی‌خبری از محل نگه داری فربد علوی، موجب نگرانی شدید خانواده‌ او شده است.

هم‌چنین در روزهای گذشته، ماموران به محل کار فربد علوی مراجعه کرده و شاگرد مغازه‌ او را هم بازداشت کردند. از محل نگه‌داری و دلیل بازداشت این فرد هم اطلاعی در دست نیست.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نگرانی از احتمال سناریوسازی جمهوری اسلامی علیه پویا صراف، زندانی بهایی

بازداشت شهروندان بهایی هم‌چون ۴۳ سال گذشته در هفته‌های اخیر نیز هم‌چنان ادامه داشته است. بهاییان بازداشت‌ شده مانند سایر هم‌وطنان دربند، بلاتکلیف و بدون اتهام مشخص در زندان‌های جمهوری اسلامی به‌سر می‌برند و هیچ مسوولی حاضر به پاسخ‌گویی به خانواده‌های آن‌ها نیست. یکی از بازداشت‌شدگان بهایی در هفته‌های اخیر، «پویا صراف» نام دارد. جوان نخبه بهایی که این روزها بلاتکلیف در اداره اطلاعات شیراز بازداشت است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021