«مولوی عبدالواحد ریگی»، امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین خاش، ۱۷آذر۱۴۰۱ ربوده شد؛ یک روز پس از آن پیکر او در حالی که سه گلوله به سرش شلیک شده بود، پیدا و شناسایی شد.

با اینکه پس از کشف پیکر این عالم اهل سنت، جمهوری اسلامی در مقام «خون‌خواه» پا به میدان گذاشت و ادعا کرد عاملان ترور را هنگام خروج از مرز بازداشت کرده، یک منبع نزدیک خانواده به «ایران‌وایر» گفت که، مولوی عبدالواحد ریگی توسط جمهوری اسلامی به قتل رسیده است. به گفته او، امام جمعه اهل سنت زاهدان را کشتند تا به بهانه نقش جدایی‌طلب‌ها، هرچه بیشتر این استان را سرکوب کنند.

با این حال حال احمد وحیدی امروز ۱ دی ۱۴۰۱ بدون ارائه هیج سندی، ربودن و کشتن این روحانی اهل سنت را به «خارج کشور» نسبت داده است.

او افزود: «هدف این تیم ترور ایجاد واگرایی، گسست مذهبی و قومی در منطقه است. مولوی ریگی یک مولوی وطن‌دوست، انقلابی و دشمن‌ستیز بود و به همین دلیل مورد هدف قرار گرفت و شهادت نصیبش شد.»

به گفته احمد وحیدی، «دستگاه‌های اطلاعاتی» ایران در حال پیگیری این پرونده هستند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.