بازداشت روحا ایمانی و فیروزه سلطان محمدی، شهروندان بهایی کرمان

بنا به گزارش رسیده به «ایران‌وایر»، حدود ساعت ۸:۳۰ صبح روز یکشنبه ۱۳آذر۱۴۰۱، سیزده مامور اداره اطلاعات کرمان مرکب از یازده مرد و دو زن، تحت عنوان ماموران وزارت بهداشت به منازل دو شهروند بهایی به نام‌های «روحا ایمانی» و «فیروزه سلطان محمدی» وارد شده و پس از تفتیش منازل، هر دو تن را بازداشت و به مکان نامشخصی انتقال دادند.

قابل ذکر است، ماموران کلیه مراحل بازرسی و دستگیری این دو شهروند بهایی را بدون اجازه‌ی آنان فیلم‌برداری کردند.

هم‌چنین ماموران امنیتی به منزل کناری روحا ایمانی که متعلق به یکی از نزدیکان او بوده، بدون اجازه و یا شکستن قفل درب وارد می‌شوند و پس از بازرسی و ضبط بعضی وسایل شخصی و مذهبی صاحب‌خانه، از محل خارج می‌شوند.

در هفته‌های اخیر، ده‌ها شهروند بهایی در ایران بازداشت و بلاتکلیف در زندان هستند. از جمله بازداشت‌شدگان می‌توان به «سپهر ضیایی«، «ارغوان ذبیحی»، «آرش زمانی» و «آیدا راستی» در تهران، «ساناز تفضلی» در مشهد، «پیام ولی» در تهران، «سامان خادم» و «لیلی کرمی» در شیراز اشاره کرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

وضعیت نگران‌کننده سپهر ضیایی، شهروند بهایی زندانی در اوین

سپهر ضیایی، یکی از بازداشت‌شدگان بهایی در هفته‌های اخیر و در جریان دور تازه اعتراضات در ایران است. او بیش از ۷۷ روز است که در بند ۲۰۹ زندان اوین نگه ‌داشته شده است. ضیایی پس از دو ماه، تنها یک ملاقات ده دقیقه‌ای با نزدیکانش داشته است. عدم پاسخ‌گویی مسئولان مربوطه و بی‌خبری خانواده ضیایی هر روز بر نگرانی آنان می‌افزاید.
بازداشت شهروندان بهایی هم‌چون ۴۳ سال گذشته در هفته‌های اخیر نیز هم‌چنان ادامه داشته است. ده‌ها شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده‌اند و مانند سایر هم‌وطنان دربند‌شان، بلاتکلیف و بدون اتهام مشخص در زندان‌های جمهوری اسلامی به‌سر می‌برند و هیچ مسئولی حاضر به پاسخ‌گویی به خانواده‌های آن‌ها نیست.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021