فرهاد فهندژ، پس از ده سال از زندان آزاد شد

فرهاد فهندژ، قدیمی‌ترین زندانی بهائی روز پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ پس از پایان محکومیت ده سال حبس تعزیری از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

این شهروند بهایی در ۲۶ مهر ۱۳۹۱ در گرگان بازداشت شد و پس از یک ماه به همراه شش شهروند بهائی بازداشت شده از گرگان و گنبد کاووس به زندان اوین در تهران منتقل شد.

در اردیبهشت ۹۲، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، فرهاد فهندژ را به اتهام اداره و تشکیل تشکیلات بهائی به ده سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم در دادگاه تجدید نظر عیناً تایید شد و فهندژ دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر گذراند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Masih Alinejad (@masih.alinejad)

فرهاد فهندژ، شهروند بهائی ساکن گرگان است و در طی ده سال گذشته، خانواده‌ی او با وجود دوری راه و مشکلات سفر هر هفته برای دیدارش به کرج می‌آمدند.

قابل ذکر است، این شهروند بهایی در دهه شصت هم به اتهام پیروی از آیین بهائی پنج سال زندانی بوده است.

در همین روز، بهیه معنوی پور شهروند بهائی ساکن شیراز پس از ۳۷ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه به طور موقت از بازداشت‌گاه اداره اطلاعات شیراز آزاد شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

ویدیوی ساختگی علیه بهاییان؛ وزارت اطلاعات از کدام مهدکودک‌ها حرف می‌زند؟

جامعه جهانی بهایی در آخرین بیانیه‌ای که صادر کرده از ترفند تکان دهنده وزارت اطلاعات و پخش ویدیوی ساختگی از مهدکودک و نفرت‌پراکنی علیه بهاییان در تلویزیون ایران سخن گفته است. درباره این فیلم ساختگی و ادعاهایی که نهادهای امنیتی مطرح کرده‌اند، چه می‌دانیم؟

اخبار

افزایش شمار دانشجویان بهایی محروم از تحصیل امسال به ۵۲ نفر

روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ خبرگزاری هرانا از افزایش شمار دانشجویان بهایی که در جریان اعلام نتایج کنکوری سراسری ۱۴۰۱ در ایران به دلیل باورهای دینی خود از حق تحصیل در دانشگاه محروم شده‌اند، به ۵۲ نفر خبر داد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021