بازداشت و تفتیش منازل تعدادی از شهروندان بهائی در تهران و کرج

بنا به گزارش رسیده به ایران وایر، صبح امروز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱، ماموران وزارت اطلاعات در یک اقدام هماهنگ به منازل چند شهروند بهائی ساکن کرج به نام‌های عفیف نعیمی، کامیار حبیبی، سامان استوار، بصیر هروی، سارا شعبانپور و مظفر نبیلی یورش برده و پس از تفتیش منازل این شهروندان بهائی موبایل، کامپیوتر، بعضی وسایل شخصی و کتب مربوط به آیین بهائی، آن‌ها را ضبط کردند. در پایان این عملیات، عفیف نعیمی و سامان استوار بازداشت شدند.

هم‌چنین ماموران، کامیار حبیبی را به محل کارش برده و پس از تفتیش، محل کار نامبرده را پلمپ کرده و کامیار حبیبی را آزاد می‌کنند. کامیار حبیبی در زمینه آهنگ‌ساز و تدریس موسیقی فعالیت می‌کند.

قابل ذکر است، عفیف نعیمی از مدیران سابق جامعه بهائی ایران موسوم به یاران ایران است که در سال ۱۳۹۷ پس از گذراندن محکومیت ده سال حبس از زندان رجایی شهر آزاد شد.

امروز همچنین مهوش ثابت (شهریاری) و فریبا کمال آبادی، از اعضای سابق مدیران جامعه بهائی ایران موسوم به «یاران ایران»، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

«یاران ایران» نام گروهی بود که فعالیت‌های اداری جامعهٔ بهائی را در غیاب محفل روحانی ملی که به دستور نظام جمهوری اسلامی تعطیل شد، در ایران هدایت می‌کرد.

این گروه جایگزین محفل ملی ایران پس از تعطیلی نظام اداری بهائی و تشکیلات بهائی به دستور حکومت جمهوری اسلامی بود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

هشدار جامعه جهانی بهایی درباره افزایش سرکوب سیستماتیک بهاییان در ایران

همزمان با موج فزآینده محاکمه، بازداشت و تعطیلی کسب و کار بیش از ۶۰ بهایی ایرانی در دوماه گذشته جامعه جهانی بهاییان در بیانیه‌ای نسبت به افزایش سرکوب سیستماتیک این اقلیت دینی هشدار داد.

اخبار

اهل بها؛ اپلیکیشنی که حکومت برای دست‌یابی به اطلاعات شخصی بهاییان ساخت

متخصصان سایبری بهایی در چند روز اخیر هشدار داده‌اند که هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی از طریق اپلیکیشن «اهل بها»، اقدام به جذب مخاطبان بهایی و جمع‌آوری اطلاعات شخصی آن‌ها کرده‌اند. جزییات این اقدام را در گزارش زیر می‌خوانید.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021