شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی، بازداشت شدند

شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، دو شهروند بهایی ساکن شیراز به دست نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

بنا به گزارش رسیده به ایران‌وایر، صبح روز یکشنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۱، ماموران وزارت اطلاعات به منازل دو شهروند بهائی ساکن شیراز به نام‌های شقایق خانه زرین و نگار ایقانی مراجعه کرده و پس از تفتیش منازل آنان و ضبط لپ تاب، گوشی‌های موبایل و تعدادی کتاب مذهبی، این دو جوان بهائی را بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال دادند.

 تا زمان انتشار خبر، از محل نگهداری این دو اطلاعی در دست نیست.

بهائیان شیراز در ماه‌های گذشته به شدت تحت فشار و آزارهای حکومتی بوده‌اند.

محکومیت ۲۶ شهروند بهائی در مجموع به ۸۵ سال حبس در روزهای گذشته از جمله این موارد بوده است. در حال حاضر، چند شهروند بهائی در بند زنان و مردان زندان عادل آباد شیراز در حال گذراندن حبس به اتهام باورهای عقیدتی‌ هستند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

حکایت یک دختر بهایی که خرداد ۶۲ در شیراز اعدام شد

«من امشب از عادل‌آباد می‌آیم؛ آن‌جا که منزل رندانِ پاک‌باخته و پروانگان پر سوخته آتش محبت است؛ آن‌جا که در میان دیوارهای بلند و سنگین، روح‌های عظیم‌تر از دیوارهایش را به بند کشیده‌اند؛ آن‌جا که از تک تک سنگ‌هایش فریاد حیرت و اعجاب بلند است؛ حیرت از… قهرمانان گم‌نامی که فریاد خاموش‌شان از دیوارهای بلند سجن ظالمان گذر کرده و روزی خواب غافلان از خدا بی‌خبر را خواهد آشفت و جهان را بیدار خواهد کرد…دلم می‌خواست از دیوارها بپرسم که چه دیده‌اید؟…برایم از ترانه‌های ایثار، برایم از تپش آخرین لحظات قلب پاک یک عاشق بگویید هنگامی‌ که به سوی میدان‌گاه رهسپار است. به من بگویید که آن‌جا چه گفته‌اند زمانی که به مشهد فدا شتافتند. با من از زمزمه‌های دلکش مناجاتی بگویید که در سحرگاه از لابه‌لای میله‌ها به گوش می‌رسد و قطره اشکی که آرام آرام بر گونه‌ها می‌چکد.»

اخبار

دختر جوان بهایی را همراه پدر و مادرش به دار آویختند

«خبر اعدام خانواده‌ام، هر سه تا با هم، مثل ضربه ناگهانی یک پُتک بود به سَرم، تا چند روز هیچ چیزی نمی‌تونستم بخورم. جسمم هیچ چیزی را نمی‌پذیرفت. در شوک کامل بودم. امروز احساس خوبی دارم؛ چون خانواده‌ام تا پای جان بر سر اعتقادشان ایستادند و به من، فرزند‌شان و هزاران نفر دیگه یاد دادند که هیچ‌گاه تسلیم ظلم و بی‌عدالتی نشوند؛ حتی اگر جان خود را از دست بدهند. اهداف بزرگ، فداکاری‌های بزرگ می‌خواهد.»

این‌ها سخنان «ناهید اشراقی» است. پدر، مادر و خواهر جوان او به‌طور هم‌زمان در خرداد ۱۳۶۲ به‌خاطر اعتقاد به آیین بهایی در شهر شیراز اعدام شدند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021