برگزاری چهارمین سالگرد محمد ثلاث

چهارمین سالگرد اعدام محمد ثلاث با حضور جمعی از دراویش گنابادی بر مزار او در شهر «بروجرد» برگزار شد.

محمد ثلاث درویش گنابادی بود که در پی وقایع «گلستان هفتم» به اتهام قتل چند نیروی انتظامی اعدام شد. او گفته بود که اعترافاتش به این عنوان، زیر شکنجه اخذ شده است. اما او را اعدام کردند.

در وقایع گلستان هفتم، صدها درویش گنابادی مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار گرفتند و  رسانه‌های حکومتی آن‌ها را «داعش» خواندند.

هنوز هم تعدادی از دراویش گنابادی به خاطر آن واقعه در حبس یا تبعید به سر می‌برند و جمعی از آن‌ها ایران را ترک کرده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

راهپیمایی انبوهی از جمعیت آزادشهر در حمایت از مولوی گرگیج

روز جمعه سوم دی‌ماه ۱۴۰۰، جمعیت انبوهی از مردم آزادشهر استان گلستان در حمایت از «مولوی محمد حسین گرگیج» امام جمعه عزل شده این شهر دست به تجمع اعتراضی و راهپیمایی زدند. وبسایت حال‌وش ویدیوهایی از این راهمپیمایی را منتشر کرده است که در آن صدها نفر شعار الله‌اکبر می‌دهند.

اخبار

دراویش گنابادی و ایستادگی در برابر سرکوب اقلیت‌ها

۲۸ خردادماه ۱۳۹۷ حکم اعدام «محمد ثلاث» یکی از دراویش گنابادی که در جریان تجمع گلستان هفتم بازداشت شده بود، اجرا شد. اتهام او قتل عمد سه مامور نیروی انتظامی در جریان درگیری‌ها بود؛ اما ثلاث در دادگاه بر بی‌گناهی‌ خود تاکید کرد و گفت تحت شکنجه وادار به اعتراف شده است.

سه سال پس از این رویداد تلخ، برخی از دراویش گنابادی از نقاط مختلف ایران خود را به آرامگاه محمد ثلاث در بروجرد رساندند تا یاد او را گرامی بدارند. «مصطفی دانشجو»، وکیل دادگستری روز پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ با انتشار یک ویدیو از برگزاری این مراسم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «آن هنگام که درویش محمد ثلاث و بسیاری از مردمان جهان هم‌نوا با او فریاد بی‌گناهی سر دادند، اما جسارت در قلمی نبود تا اعاده دادرسی محمد ثلاث با شرایطی عادلانه را رقم زند.»

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021