وخامت حال مصطفی عبدی از دراویش گنابادی در زندان

«مصطفی عبدی»، درویش گنابادی و از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور» که در جریان واقعه گلستان هفتم در اسفند ۹۶ بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود در زندان بر اثر ابتلا به کرونا در وضعیت وخیم جسمانی رها شده است.

«حسن عبدی»، پدر این زندانی سیاسی، در توییتی که روز جمعه، ۱۳ اسفند، منتشر کرد گفته است که پسرش هزار و ۴۷۴ روز بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بوده و با توجه به شرایط جسمانی نامساعد باید سریعا به بیمارستان منتقل شود. او مسئولیت هر اتفاق ناگوار که برای پسرش بیفتد را با سازمان زندان‌ها و رئیس قوه قضائیه دانست.

حسن عبدی هفته گذشته هم در توییتر گفته بود که پسرش در زندان تاکنون سه بار به کرونا مبتلا شده و اخیرا هم ریه مصطفی عبدی به شدت عفونی شده است.

«مصطفی عبدی»، درویش زندانی، از سوی دادگاه انقلاب تهران به ۲۶ سال و سه ماه حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به سیستان و بلوچستان، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شده است.

اخیرا« بکتاش آبتین»،زندانی سیاسی، هم بر اثر ابتلا به کرونا در زندان و عدم رسیدگی مسئولین جان خود را از دست داده بود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

رضا انتصاری: جمهوری اسلامی از ابتدا با دراویش و تصوف مشکل داشت

در چهار دهه‌ حاکمیت جمهوری‌اسلامی در ایران، اقلیت‌های دینی، قومی و مذهبی با تبعیض‌های گوناگونی مواجه بوده‌اند. برخی از این تبعیض‌ها در قوانین و برخی در تفسیر مسئولان از قوانین و اجرا قابل پیگیری است. با نگاهی گذرا به وضعیت استان‌هایی که جمعیت اقلیت‌ها در آن‌ها بیشتر است و تفاوت سطح توسعه‌یافتگی در آن‌ها به نسبت دیگر استان‌ها، به‌سادگی می‌توان نشانه‌های این تبعیض را مشاهده کرد. در دومین قسمت از برنامه لایو اینستاگرامی «ما ایرانیم»، با آقای «رضا انتصاری»، خبرنگار، مستندساز و از فعالان رسانه‌ای دراویش گنابادی درباره این تبعیض‌ها گفت‌وگو کرده‌ایم. «ما ایرانیم» عنوان لایو اینستاگرامی «ایران‌وایر» با موضوع اقلیت‌های مذهبی، دینی و قومی است. این برنامه هر شنبه ساعت ۱۹ به وقت ایران آغاز می‌شود. ایران‌وایر تلاش می‌کند با کمک کارشناسان، تصویر روشنی از آن‌چه در این سال‌ها بر سر اقلیت‌ها آمده، ارائه دهد.

اخبار

نامه محمد شریفی‌مقدم از زندان خطاب به ناشران: برایمان کتاب بفرستید

«محمد شریفی‌مقدم»، فعال دانشجویی و از دراویش گنابادی که در زندان «تهران بزرگ» یا همان «فشافویه» زندانی است، در نامه‌ای که در اختیار ایران‌وایر قرار گرفته از ناشران و مترجمان خواسته است که برای زندانیان کتاب ارسال کنند.

محمد شریفی‌مقدم پس از وقایع «گلستان هفتم» و در اسفند ۹۶ بازداشت و به اتهام‌هایی مانند «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی» به ۱۲ سال حبس محکوم شد. او در این نامه ضمن تشریح وضعیت زندان فشافویه که نقض حقوق بشر در آن جاری است، از ناشران و مترجمان خواسته است با توجه به محدودیت زندان در ارائه کتاب به زندانیان، گامی مثبت در این مسیر بردارند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021