ملک یک شهروند بهایی به نفع «ستاد فرمان اجرایی امام»، مصادره شد

دادگاهی در استان مازندران با استناد به «فتوای مراجع تقلید» مبنی بر «نامشروع بودن اموال بهائیان» حکم به مصادره ملک یک شهروند بهایی داده است.

براساس گزارشی که وبسایت حقوق بشری هرانا منتشر کرده، دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران، ملکی متعلق به «شیدا تایید»، شهروند بهایی را به نفع «ستاد فرمان اجرایی امام» مصادره کرده است.

ستاد اجرایی فرمان امام سازمانی حکومتی و شبه دولتی  است که تحت کنترل رهبر جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. این ستاد که در سال ۱۳۶۸ به فرمان روح‌الله خمینی تأسیس شد، هزاران زمین و املاک مصادره شده در پی انقلاب  ۱۳۵۷ را در کنترل خود دارد. خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۱۳ ارزش دارایی‌های ستاد اجرایی را بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار اعلام کرده بود.

هرانا در گزارش خود نوشته است که حکم مصادره ملک شیدا تایید با استناد به فتوای مراجع تقلید مبنی بر «مشروع نبودن اموال بهائیان» صادر و طبق آن ملک یاد شده باید به «ستاد اجرائی فرمان امام» واگذار شود.

هرانا در این گزارش همچنین از جلسه محرمانه‌ای در فرمانداری مازندران با حضور مقامات و نهادهای امنیتی در شهریور ماه سال گذشته سخن گفته که در آن تصمیم به اعمال فشار بیشتر بر اقلیت مذهبی بهاییان در استان مازندران گرفته شده است.

در پیش از چهار دهه گذشته، جمهوری اسلامی با تحمیل بیشترین فشارها بر بهاییان سعی کرده است تا آنان را از محل سکونتشان منزوی کند.

در روزهای گذشته، نامه‌ای به دست ایران‌وایر رسیده بود که ظلم وارده بر بهاییان روستای ایول در استان مازندران را بیان می‌کرد.

این نامه از طرف روستاییان پس از مصادره و اعلام فروش زمین‌های کشاورزی‌شان به مراجع قانونی نوشته شده بود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

نمایی از خانه های بهاییان در روستای روشنکوه
اخبار

نیروهای امنیتی زمین‌های کشاورزی بهاییان روستای «روشنکوه» را تصرف کردند

به دنبال افزایش فشار بر بهاییان ایران از طریق مصادره و تخریب اموال منابع آگاه از تصرف زمین‌های کشاورزی بهاییان روستای روشن‌کوه در استان مازندران توسط نیروهای امنیتی خبر می‌دهند.

اخبار

مصادره املاک بهاییان یک روستا در مازندران؛ جزییات دردناک یک سرکوب

ساکنان بهایی یک روستا در استان مازندران را حدود ۱۰ سال پیش از این روستا راندند و زمین‌ها و خانه‌هایشان را مصادره کردند. آن‌ها به هر مرجعی در مازندران و تهران شکایت بردند حکمی سخت‌تر دریافت کردند و سرانجام حکم توقیف و مصادره اموال‌شان عملی شد. نگاهی به آنچه در این ده سال بر این روستاییان گذشت در واقع مروری است بر پیشینه چند دهه‌ای سرکوب بهاییان در ایران.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021