بازداشت تعدادی از شهروندان بهائی در ماهشهر

بنا به گزارش رسیده به «ایران‌وایر»، حوالی ساعت ۷ صبح روز دوشنبه ۶ دی ماه، ماموران امنیتی به منازل سه شهروند بهائی در بندر ماهشهر هجوم برده و پس از تفتیش محل، لوازم الکترونیکی، مدارک شناسایی و اسناد شخصی ساکنین منازل را ضبط کردند.

براساس این گزارش پنج تن از ساکنین این منازل به نام­‌های «اعظم افشاری»، «مهران افشار»، «فریده فرزانه»، «جمال افشاری» و «بهزاد افشاری» برای ساعت ۹ صبح به اداره اطلاعات شهرستان ماهشهر احضار شدند.

اعظم افشاری، مهران افشار و فریده فرزانه در طی دو روز از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب تحت بازجویی قرار گرفتند و به منزل بازگشتند.

همچنین از بهزاد افشاری و جمال افشاری پس از معرفی خود به اداره اطلاعات هیچ خبری در دست نیست. در چند روز گذشته، پی‌گیری خانواده‌­های آن‌ها هم از مراجع قانونی هیچ ثمری نداشته است و همه اظهار بی­‌اطلاعی کرده­‌اند.

در روز چهارشنبه ۸ دی ماه نیز گلنوش افشاری، دختر اعظم افشاری برای پاره‌­ای از توضیحات به ستاد خبری اداره اطلاعات احضار شد که پس از معرفی خود به اداره اطلاعات، بازداشت و تاکنون هیچ خبری از او در دست نیست.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

اعطای ۱۰ روز مرخصی کریسمس به برخی مسیحیان زندانی در ایران

امروز دوشنبه ششم دی‌ماه ۱۴۰۰ خبرگزاری فارس از صدور بخشنامه‌ای خبر داد که رئیس به موجب آن به محکومان مسیحی «۱۰ روز مرخصی کریسمس» داده می‌شود.
این خبر درحالی منتشر می‌شود که سعید دهقان وکیل بنجامین بریر، گردشگر فرانسوی زندانی در زندان مشهد صبح امروز از اعتصاب غذای او به دلیل عدم امکان تماس با خانواده در شب کریسمس خبر داد.

اخبار

پنهان‌کاری بزرگ رئیسی در دیدار با خانواده یک شهید مسیحی

روز ۳دی‌۱۴۰۰ «ابراهیم رئیسی» که در آستانه کریسمس به دیدار خانواده یک سرباز شهید مسیحی جنگ ایران و عراق رفته بود، گفت: «هر کسی که آماده باشد تا جانش را برای وطن، مردم و امنیت جامعه فدا کند؛ برای ملت ایران عزیز و محترم است. به همین دلیل شهدا مایه افتخار ایران و ایرانیان هستند.» این در حالی است که بیش از سه دهه پس از پایان جنگ، جمهوری اسلامی حاضر نشده که ده‌ها شهروند بهایی کشته‌شده در جبهه‌ها را شهید بنامد. همچنین، جانبازان و اسرای بهاییِ جنگ ایران و عراق نیز به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021