سه عضو یک خانواده بهایی به هفت سال زندان محکوم شدند

در ادامه صدور احکام سنگین زندان برای شهروندان بهایی در ایران، سه عضو یک خانواده بهایی ساکن تهران در مجموع به ۷ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، دادگاه تجدید نظر استان تهران احکام صادر شده برای افسانه امامی، حمید ناصری و سعید ناصری، سه شهروند بهایی ساکن تهران را عینا تایید کرده است.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر شده است، افسانه امامی به اتهام «عضویت در گروه یا دستجات غیر قانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور» به ۳ سال حبس تعزیری و حمید ناصری و سعید ناصری بابت همین اتهام، هر یک به ۲ سال زندان محکوم شده‌اند.

افسانه امامی در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. سعید ناصری، همسر خانم امامی نیز در تاریخ۲۰ اسفندماه در منزل خود در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. حمید ناصری برادراین شهروند نیز چند ساعت بعد و در مقابل محل کسب خود بازداشت شد.

بهاییان ایران که جمعیت آن‌ها ۳۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود در چهار دهه گذشته تحت تبعیض سیستماتیک حکومت ایران زندگی کرده‌اند، با این حال فشارها بر بهاییان در ماه‌های گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

دفتر جامعه جهانی بهایی در فروردین امسال با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت ایران برنامه گسترده‌ای را آغاز کرده‌ است که هدف آن نابودی سیستماتیک جامعه بهایی ایران است.

 

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

راه‌اندازی کمپین ایران بدون نفرت از سوی جامعه بهایی

جامعه جهانی بهایی با راه‌اندازی کمپین «#ایران_بدون_نفرت»، از جهانیان خواست به این کارزار بپیوندند و نگذارند تاریخِ نفرت‌ تکرار شود. توفان توییتری این کمپین با هشتگ #ایران_بدون_نفرت قرار است فردا پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ به وقت تهران برگزار شود.

اخبار

جامعه جهانی بهایی: کارزار وسیع دولت ایران برای نابودی جامعه بهایی در جریان است

دفتر «جامعه جهانی بهایی» مستقر در ژنو با انتشار بیانیه‌ای، به موج اخیر بازداشت‌ها و اذیت و آزار بهاییان ایران واکنش نشان داد. در این بیانیه که روز پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ منتشر شده، آمده است حکومت ایران یک کارزار وسیع دولتی را شکل داده که هدفش نابودی سیستماتیک جامعه بهایی به عنوان یک جامعه زنده و پویا است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021