رد درخواست آزادی مشروط یک نوکیش مسیحی زندانی

درخواست آزادی مشروط «ناصر نورد گل‌تپه» از نوکیشان مسیحی محبوس در زندان «اوین» رد شد.

سایت خبری ماده ۱۸ روز ۲۳ تیر۱۴۰۰ گزارش داده که این درخواست اول تیر ۱۴۰۰ رد و حالا به صورت کتبی در زندان به این زندانی ابلاغ شده است.

پیش‌تر، در شهریور سال گذشته نیز درخواست اعاده دادرسی این نوکیش مسیحی از سوی دیوان عالی کشور رد شد.

ناصر نورد گل‌تپه توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. حکم صادر شده در دادگاه تجدیدنظر نیز بدون تغییر تایید شد.

ناصر نورد گل‌تپه که پیش از بازداشت، مراقبت از مادر سالخورده خود را بر عهده داشت، حالا نزدیک به سه سال و شش ماه است که بدون مرخصی در زندان اوین محبوس است.

تیرماه ۱۳۹۵ ناصر نورد گل‌تپه همراه با سه شهروند کشور آذربایجان در یک گردهمایی خصوصی بازداشت شد.

این سه شهروند آذربایجانی، «الدر قربانوف»، ‌«یوسف فرهادوف» و «بهرام نسیبوف»، اعضای کلیسایی به نام «کلمه‌ حیات» در باکو هستند.

ناصر نورد گل‌تپه و سه عضو کلیسای کلمه‌ حیات بعد از دو ماه بازجویی در سلول‌های انفرادی و چهارماه بازداشت، به قرار وثیقه به‌طور موقت آزاد شدند.

این نوکیش مسیحی در نهایت پس از بازگشت شهروندان آذربایجان به کشور خودشان، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ماشاالله احمدزاده» به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و راه‌اندازی تشکیلات غیرقانونی کلیسای خانگی»، به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

شهروندانی که در ایران دین و مذهب خود را تغییر دهند، از سوی نهادهای امنیتی به‌شکلی سخت‌گیرانه مجازات می‌شوند.

این در حالی است که مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی در قوانین ایران به رسمیت شناخته می‌شوند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021