جان بهروز فرزندی، جانباز بهایی در زندان شیراز در خطر است

با گذشت بیش از پنج روز از دستگیری هفت شهروند بهایی در شیراز، برخی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان هم‌چنان در بی‌خبری از سلامت جسمانی عزیزان‌شان هستند.

بنا به خبر رسیده به ایران وایر، سلامت جسمانی «بهروز فرزندی»، یکی از شهروندان بهایی بازداشت‌شده در شیراز، در معرض خطر جدی قرار دارد. این شهروند بهایی بیش از ۲۵ سال است که به دلیل ناراحتی قلبی تحت مراقبت پزشکی قرار دارد و هر لحظه با فشارهای زندان، احتمال سکته قلبی او در بازداشت وجود دارد. با توجه به این‌که شیراز در وضعیت قرمز ویروس کرونا است و زندان‌ از مراکز پرخطر به شمار می‌رود، درگیرشدن ریه این زندانی بهایی، سلامتی او را بیش از گذشته به خطر خواهد انداخت.

بهروز فرزندی از جمله جانبازان جنگ ایران و عراق است که بیش از دو سال در طی جنگ، مفقودالاثر و اسیر بوده است. ناراحتی قلبی از جمله عوارض فشارهای روحی و جسمانی دوران اسارت است که تا امروز با او همراه بوده است. هم‌چنین مشکلات عصبی و شنوایی که بر اثر موج انفجار و ضرب‌و‌جرح‌های دوران اسارت در آقای فرزندی پدید آمده است، سلامتی او را در زندان با مخاطرات زیادی مواجه می‌کند.

بهروز فرزندی شامگاه سه‌شنبه ۱۷فروردین۱۴۰۰ در منزل مسکونی‌اش بازداشت شد. تفتیش منزل این شهروند بهایی تا ساعت دو و نیم پس از نیمه‌شب به طول انجامید.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازداشت شهروندان بهایی در اوج کرونا در شیراز

یک منبع مطلع به ایران وایر خبر داد که شامگاه سه شنبه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ ماموران اداره اطلاعات استان فارس با مراجعه به منازل تعدادی از شهروندان بهایی شیرازدست‌کم هفت نفر از آن‌ها را در منازل شخصی‌شان بازداشت کرده و به مکان نامعلومی، منتقل کرده‌اند.

اخبار

حضور یهودیان ایرانی در جنگ هشت‌ساله با عراق

در شهریور ۱۳۵۹ ارتش عراق به دستور «صدام حسین» به ایران حمله کرد و جنگی آغاز شد که هشت سال به درازا کشید. در طول این دوره نه تنها جامعه اکثریت مسلمان که بسیاری از اقلیت‌های دینی در ایران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر این جنگ قرار گرفتند. یهودیان نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021