کسری نوری، درویش زندانی، در آستانه نوروز به مکان نامعلومی منتقل شد

در ادامه انتقال اجباری زندانیان سیاسی و عقیدتی به زندان‌های دیگر، «کسری نوری»، درویش گنابادی و وکیل زندانی، به طور ناگهانی توسط ماموران زندان اوین از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

«نرگس محمدی»، فعال شناخته‌شده حقوق بشر که خود پس از پنج حبس در مهرماه سال جاری از زندان آزاد شده، با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «لحظه‌های پایانی سال  ۱۳۹۹ شاهد تبعید غیر‌قانونی و ظالمانه دیگری برای زندانیان سیاسی هستیم. الان از مادر کسری نوری شنیدم که کسری را به طور ناگهانی از بند خارج کردند و به مکان نامعلومی بردند.»

این فعال حقوق بشر همچنین نوشته است: « تبعید غیر‌قانونی زندانیان سیاسی اعمال فشار بیشتر بر زندانی و خانواده و جامعه است که قطعا نتیجه ای معکوس خواهد داد. ایستادگی رمز پیروزی ماست.»

آقای نوری پیش از این در چهارم بهمن‌ماه سال جاری نیز، بدون اطلاع قبلی، توسط ماموران زندان «عادل‌آباد» شیراز از بند خارج و خانواده او پس از یک روز متوجه شده بودند که او به زندان اوین منتقل شد.

در روزهای اخیر و با نزدیک شدن نوروز و تعطیلات سال جدید، بسیاری از زندانیان سیاسی با تبعیدهای ناخواسته و غیرمنتظره مواجه شده‌اند.

روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه، «آتنا دائمی»، فعال مدنی محبوس در زندان اوین با پابند و دستبند به زندان لاکان رشت تبعید شد.

همچنین، «سپیده قلیان»، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، به‌رغم درخواست او برای انتقال به اهواز که نزدیک به محل زندگی خانواده اوست، شبانه به زندان بوشهر تبعید شد.

خانم قلیان پس از انتقال به بوشهر در نامه‌ای نوشته بود که ماموران پیش از انتقال او به زندان بوشهر، او را با پابند و دستبند در شهر گردانده‌‌اند.

در روزهای گذشته، «اسماعیل عبدی»، معلم و فعال صنفی زندانی نیز چندین بار به زندان‌های مختلف منتقل شده است.

در آخرین خبر در این زمینه، همسر آقای عبدی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که او در بند قرنطینه «ندامتگاه مرکزی کرج» منتقل شده و با ۳۰ نفر دیگر از زندانیان جرایم عادی در یک اتاق کوچک با کمترین امکانات بهداشتی نگهداری می‌شود.

روز گذشته، «بکتاش آبتین» و «امیرسالار داودی»، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین اعلام کردند که در اعتراض به انتقال اجباری زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

دیده‌بان حقوق بشر: رفتار جمهوری اسلامی با بهائیان «جنایت علیه بشریت» است

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی بی سابقه اعلام کرد آزار و سرکوب سیستماتیک چهل و پنج سالۀ جامعۀ بهائی توسط حکومت ایران، بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی، مصداق جنایت علیه بشریت است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021