خطر اعدام دو روحانی اهل سنت در زندان زاهدان

«مصطفی نیلی»، وکیل دادگستری از خطر اعدام قریب‌الوقوع دو زندانی اهل سنت در زندان زاهدان خبر داده است.

نیلی نوشته است «محمدامین بلوچ زهی» و «عبدالرحیم کوهی»، دو زندانی محکوم به اعدام در زندان زاهدان با خانواده‌های خود تماس گرفته و از آن‌ها خواسته‌اند برای ملاقات آخر به زندان زاهدان بروند.

او با بیان این‌که حدود ۱۰روز پیش تقاضای اعاده دادرسی این دو زندانی در دیوان عالی کشور رد شده، افزوده است: «بعد از آن به سرعت از رییس قوه قضاییه تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ کرده‌ایم ولی هنوز جوابی به این درخواست داده نشده است.»

این وکیل دادگستری ادامه داده است: «برای اجرای حکم اعدام هیچ‌گاه دیر نمی‌شود ولی اگر اجرا شود و بعد مشخص شود که اشتباهی در رای رخ داده است، امکان جبران نیست.»

محمدامین بلوچ زهی و عبدالرحیم کوهی از مدرسان اهل سنت یکی از مکتب‌های حوزه علمیه شهرستان سرباز هستند.

این دو روحانی در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، از بابت اتهام «محاربه» و «عضویت و همکاری با گروهک‌های مخالف نظام»، توسط دادگاه انقلاب زاهدان هر یک به ۱۰ سال حبس و اعدام محکوم شدند.

در هفته‌های گذشته نیز تعدادی از شهروندان اهل سنت در زندان مرکزی زاهدان به شکل ناگهانی و بدون این که به آن‌ها فرصت اعاده دادرسی داده شده باشد، اعدام شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

یهودی‌ستیزی در پوریم، بهایی‌ستیزی با آهنگ ساسی‌مانکن؛ نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های مذهبی

مشاهدات تیم نظارت بر محتوای «ایران‌وایر» نشان می‌دهند که نفرت‌پراکنی مجازی علیه اقلیت‌های دینی در ماه مارچ نسبت به ماه پیش از آن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

در این ماه بیش از ۲۸ هزار مطلب در فضای مجازی علیه اقلیت‌های دینی منتشر شده است. بیشترین بخش از این مطالب، حدود ۲۱ هزار مطلب، مربوط به محتواهای شامل یهودی‌ستیزی است که اکثرا در خبرگزاری‌های وابسته به حکومت انتشار یافته‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.

© Copyright Off-Centre Productions 2021