ماموران وزارت اطلاعات با در اختیار داشتن حکم به اتهام «ترویج و تبلیغ بهاییت از طریق فروش نمادهای بهایی» به منزل این شهروند بهایی وارد شده و کلیه کتب و نشانه‌های مذهبی را ضبط کردند.
در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته، منزل چند فرد بهایی در شهرهای مشهد، کرج و اصفهان که در گذشته مشغول به فروش بدلیجات و کارهای دستی بودند، مورد بازرسی قرار گرفت.

یک شهروند بهایی در این خصوص به ایران وایر گفت: «این خانم‌ها فعالیت گسترده و چندانی در رابطه با فروش بدلیجات نداشته‌اند و صرفا فعالیت‌شان در سطح محدود دوستان و آشنایان و فامیل بهایی بوده است. بعضی هم مدت‌ها بوده کار نمی‌کردند. اتهام وارده، کاملا نارواست و در ادامه افزایش فشارهای چند ماه گذشته بر شهروندان بهایی است. هیچ سند و مدرکی در اثبات این ادعا که نمادهای آیین بهایی به مسلمانی فروخته شده، وجود ندارد و اصلا به چه دلیل یک فرد مسلمان باید نماد یک مذهب دیگر را بخرد؟»

ورود ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به منازل شهروندان بهایی بدون ارائه حکم قضایی به یک رویه تبدیل شده است.

در اوایل آذرماه امسال نیز نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به شکل هم‌زمان به خانه‌های بیش از ۱۰شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران یورش بردند و در جریان تفتیش و بازرسی‌های خود، وسایل شخصی این افراد را توقیف کردند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.