یک شهروند بهائی به حبس و ضبط تلفن همراه محکوم شد

شعبه دو دادگاه تجدیدنظر استان مازندران حکم بدوی یک شهروند بهائی به نام شیوا خلیلی ساکن شهرستان بابل را عینا تایید کرد.

در جلسه دادگاه بدوی که در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۴۰۰، تشکیل شده بود  شیوا خلیلی در شعبه اول دادگاه عمومی و انقلاب بابل حضور یافت.

این شهروند بهائی به اتهام تبلیغ علیه نظام با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و هم­چنین ضبط گوشی تلفن همراه این شهروند بهایی به عنوان آلت نیز به او ابلاغ شد.

حکم صادرشده حالا  عینا در دادگاه تجدیدنظر تائید شد.

شیوا خلیلی در روز سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در پی احضار تلفنی به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بابل، خود را به این شعبه معرفی کرد و پس از یک روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بی‌خبری از وضعیت صبا سفیدی؛ تداوم فشار بر شهروند بهایی

در روزهای گذشته جامعه جهانی بهایی در بیانیه‌ای از طرح رهبران ایران برای ثروت‌اندوزی با تصرف اموال بهاییان اظهار نگرانی کرد. در این بیانیه به تصرف و توقیف سیزده مزرعه آبی متعلق به بهاییان روستای «کتا» در استان کهگیلویه و بویراحمد، مصادره زمین‌های کشاورزی در روستای «روشنکوه» مازندران، مصادره املاک شش بهایی در سمنان و توقیف یک باب آپارتمان متعلق به یکی از بهاییان ساکن مازندران از سوی ستاد اجرایی فرمان امام اشاره شده است.

اخبار

تداوم بازداشت ناتولی درخشان، شاعر بهائی در ساری

بیش از ده روز از بازداشت «ناتولی درخشان»، شاعر بهائی در ساری می­‌گذرد و مسئولین ذی‌ربط کماکان از دادن پاسخ روشن در مورد اتهام و محل نگه­داری این شهروند بهائی به خانواده‌­اش خودداری کرده‌­اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021