نگار نصیری، شهروند بهایی به اداره اطلاعات تبریز احضار شد

رسانه‌های حقوق بشری ایران از احضار نگار نصیری، شهروند بهایی به ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز موسوم به «اتاق ۳۷»، خبر داده‌اند.

احضار این شهروند بهایی توسط نیروهای امنیتی حکومت ایران در حالی صورت گرفته که هفته گذشته نیز، همسر او به نام سینا شهری، بازداشت شده است.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل این دو شهروند بهایی، برخی لوازم شخصی از قبیل گوشی تلفن همراه و همچنین کتاب‌های مرتبط با آیین بهایی را ضبط کرده‌اند.

سینا شهری، پنجمین شهروند بهائی است که در طی یک هفته گذشته در ایران بازداشت شده است.

«علی احمدی»، «صبا سفیدی»، «سمیرا ابراهیمی» و «ناتولی درخشان»،سایر بازداشت‌­شدگان هستند که در قائم شهر، تهران و ساری بازداشت شده‌­اند. به جز سمیرا ابراهیمی، سایر نفرات هم­چنان در بازداشت به سر می‌برند.

بهاییان ایران از بسیاری از حقوق شهروندی مانند حق تحصیل در دانشگاه، حق اشتغال و حتی حق دفن آزادانه و با احترام اجساد درگذشتگان خود محروم هستند و منازل آن‌ها به طور متناوب هدف حمله عمال حکومت ایران قرار می‌گیرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نامه دادخواهی بهاییان روستای ایول در مازندران

پیش از چهار دهه است که جمهوری اسلامی با تحمیل بیشترین فشارها بر روستانشینان بهایی سعی کرده است تا آنان را از روستاهای محل سکونتشان منزوی کند. از همان بدو پیدایش نظام اسلامی در ایران، منازل و مزارع هزاران بهایی از روستاهای مختلف کشور مانند آذربایجان، مازندران، گیلان، یزد، اصفهان، کهکیلویه و فارس به آتش کشیده شد و روستاییان از ترس جان مجبور به ترک کاشانه خود شدند. رفتار خشونت‌آمیز و غیرانسانی حاکمیت با روستاییان بهایی کماکان ادامه دارد. در روزهای گذشته، نامه‌ای به دست ایران‌وایر رسیده است که شرح مظالم وارده بر بهاییان روستای ایول در استان مازندران است. این نامه از طرف روستاییان پس از مصادره و اعلام فروش زمین‌های کشاورزی‌شان به مراجع قانونی نوشته شده است.

اخبار

عبد‌الله شهبازی؛ یک بهایی‌ستیز که مغضوب قدرت شد

«عبد‌الله شهبازی» یکی از بزرگ‌ترین تئوریسن‌های نفرت‌پراکنی علیه یهودیان و بهاییان در ایران، از چشم قدرت افتاده و به حاشیه رانده شده است و برخی گزارش‌های تایید نشده هم از مهاجرتش به آمریکا حکایت دارد.

این گزارش‌ها می‌گوید شهبازی ابتدا در خانه دخترش در نیویورک ساکن بوده و بعد‌ها به خانه دیگری نقل مکان کرده است. گروهی از فعالان رسانه‌ای و حقوق بشری هم تایید کرده‌اند، شهبازی از سال‌ها پیش ساکن آمریکا شده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021