بی سر در و نشانه؛ این‌جا معروف‌ترین کنیسه یهودیان در تهران است

تصویر کنیسه یهودیان در تهران
اولین دوره مسابقه «ما ایرانیم» با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. در این مسابقه که با همراهی سایت‌های «ایران‌وایر» و «ادیان ایران» برگزار شد،‌ شرکت‌کنندگان هم‌زیستی جامعه اقلیت‌های ایرانی را در قالب گزارش، عکس و ویدیو روایت کردند. این مطلب یکی از مطالب برگزیده این مسابقه است. نویسنده چند عکس از کنیسه «یوسف‌آباد» که یکی از معروف‌ترین کنیسه‌های تهران است، برای «ایران‌وایر» ارسال کرده و شرحی کوتاه نوشته است؛ متنی که به روشنی نگاه تبعیض‌آمیز حکومت به اقلیت‌های مذهبی را نشان می‌دهد.
***

رضا، شهروندخبرنگار*

این عکس‌ها را هفته گذشته از کنیسه «یوسف‌آباد» که یکی از مهم‌ترین کنیسه‌های تهران است، گرفتم. به اماکن اقلیت‌های مذهبی اجازه نصب تابلوهای بزرگ داده نمی‌شود و اغلب کلیساها، کنیسه‌ها و معابد تابلوی نام سر در ندارند.

تصویر کنیسه یهودیان در تهران

همان‌طور که در عکس‌ها پیدا است، کنیسه یوسف‌آباد هم که بسیاری از مراسم و آیین یهودیان ساکن تهران در آن برگزار می‌شوند، از این قاعده مستثنی نیست.

تصویر کنیسه یهودیان در تهران

کنیسه یوسف‌آباد در یک اطلاعیه که روی در آن نصب شده، نوشته در ایام شیوع کرونا از پذیرش کودکان و سالمندان معذور است.

*برای حفظ امنیت نویسنده در این مطلب از نام مستعار استفاده شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

این‌جا دروازه خدا است؛ چند ساعت در یک کنیسه ۱۰۸ ساله

اولین دوره مسابقه «ما ایرانیم» با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. در این مسابقه که با همراهی سایت‌های «ایران‌وایر» و «ادیان ایران» برگزار شد،‌ شرکت‌کنندگان هم‌زیستی جامعه اقلیت‌های ایرانی را در قالب گزارش، عکس و ویدیو روایت کردند. این مطلب یکی از مطالب برگزیده این مسابقه است. نویسنده بازدید از یک کنیسه قدیمی در تهران را سوژه گزارش قرار داده است.

مسابقه ما ایرانیم
اخبار

برندگان مسابقه ما ایرانیم مشخص شدند؛‌ روایتی تازه از زندگی اقلیت‌های دینی ایران

اولین دوره مسابقه «ما ایرانیم» با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. در این مسابقه که با همراهی سایت‌های «ایران‌وایر» و «ادیان ایران» برگزار شد،‌ شرکت‌کنندگان هم‌زیستی جامعه اقلیت‌های ایرانی را روایت کردند. برخی گزارش نوشتند و دیگرانی با تصاویر و ویدیوهایی، ما را در بخش‌هایی از زندگی اقلیت‌های دینی سهیم کردند. برخی به سادگی روایت‌گر آیین‌ها و رسوم اعتقادی مذاهب و ادیان مختلف بودند و گروهی دیگر شرایط اجتماعی اقلیت‌های مذهبی را توصیف کردند؛ مثل دشواری‌ها در برگزاری مراسم آیینی یا حتی ممنوعیت‌های عجیب درباره اماکن مذهبی‌ خود.

روایت‌هایی که به مسابقه «ما ایرانیم» رسیده‌اند، تنها درباره اقلیت‌های شناخته شده در قوانین جمهوری‌اسلامی نیستند بلکه شامل گزارش‌هایی از زندگی گروه‌های دیگر اقلیت، از جمله بهاییان و خداناباوران نیز می‌شود.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021