به گزارش کمپین فعالین بلوچ، این روحانی با نام «حافظ عبدالقادر» در روز ۲۶ خرداد ماه امسال و به دست نیروهای اداره اطلاعات زاهدان بازداشت شده است.

بازداشت یک روحانی اهل سنت به دست نیروهای اطلاعات زاهدان

نیروهای امنیتی نظام جمهوری اسلامی یک روحانی اهل سنت را در استان سیستان و بلوچستان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

در گزارش کمپین فعالین بلوچ آمده است که این روحانی در منزل شخصی بازداشت شده و نیروهای اداره اطلاعات برای ارعاب خانواده‌ او به سمت آن‌ها تیراندازی کرده‌اند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی درباره دلایل بازداشت آقای عبدالقادر سکوت کرده است.

حافظ عبدالقادر ساکن شهرستان ایرانشهر و امام مسجد و مدرس مدرسه دینی فاروقیه خیرآباد نایگون است.

بازداشت و فشار بر روحانیون اهل سنت در حالی صورت می‌گیرد که کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله ابراهیم رئیسی، بارها در جریان مناظره‌های انتخاباتی از احترام به حقوق و آزادی‌های اهل سنت ایران سخن گفته بودند.

 

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازخوانی قتل سیاسی ماموستا ربیعی؛ جسد خونین و «مرگ طبیعی»

«محمد ربیعی» یکی از روحانیون سنی بود که در دوران قتل‌های زنجیره‌ای در اواسط دهه ۱۳۷۰ شمسی کشته شد. پرونده او از نگاه همسر و خانواده‌اش همچنان باز است و آنان کماکان خواستار مشخص‌شدن چگونگی قتل و محاکمه قاتلان او هستند.
«ایران‌وایر»، در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خانواده ماموستا محمد ربیعی و همچنین برخی از یاران و نزدیکانش به زندگی و چگونگی قتل این روحانی اهل سنت در دوران قتل‌های زنجیره‌ایِ اواسط دهه هفتاد شمسی پرداخته است.

اخبار

شکایت اهل‌سنت ایران از حسن روحانی رد شد

دیوان عالی ایران شکایت جمعی از اهل سنت کشور از «حسن روحانی»، رییس جمهوری را رد کرده است.

به گزارش روزنامه «اعتماد»، جمعی از اهل سنت ایران این شکایت را در ۳۳ صفحه تنظیم کرده و در هشتم اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ در دیوان‌عالی کشور ثبت کرده بودند.

اهل سنت ایران به دلیل خلف وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در زمینه تامین حقوق پیروان ادیان و مذاهب و هم‌چنین عدم تامین حقوق اقلیت‌های قومی و زبانی، علیه حسن روحانی شکایت کرده‌ بودند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021