به گزارش خبرگزاری هرانا، احضار این ۹ شهروند بهایی با نام‌های هومن خوشنام، الهام سلمان‌زاده، پیام شبانی، کیانوش سلمان‌زاده، سروش آگاهی، پروان معنوی، جمیله پاکرو، پیمان معنوی و ندا شبانی در روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ انجام شده است.

از این شهروندان خواسته شده که ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ابلاغ این حکم در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار حاضر شوند.

هر یک این شهروندان بهائی در مرداد ۹۹ در مرحله بدوی بابت «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فعالیت و تبلیغ بهائیت» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

دادگاه تجدیدنظر استان تهران در دی ماه ۹۹ این حکم را عینا تائید کرد.

این ۹ شهروند بهایی در فاصله شهریورماه تا آذرماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در اندیشه کرج بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

این افراد نهایتا مدتی بعد طی ماه‌های متفاوت از بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تهران با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

احضار این شهروندان بهایی برای اجرای حکم حبس در شرایطی صورت می‌گیرد که اغلب کلانشهرهای ایران از جمله کرج در وضعیت وخیم کرونا به سر برده و زندانیان در معرض ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.