بازداشت یک شهروند بهایی در شیراز

یک منبع مطلع به ایران‌وایر خبر داد ماموران اداره اطلاعات شیراز روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ و ۲۴ ساعت پس از بازداشت «سروش آبادی» شهروندبهایی با حکمی که شب قبل به خانواده او نشان داده بودند به منزل او و پدر همسرش مراجعه کرده و اقدام به ضبط وسایل شخصی و الکترونیکی همه اعضای خانواده او کردند.

بنا بر آنچه این منبع آگاه گفته است به پدر همسر آقای آبادی گفته شده حکم «اجازه تفتیش مخفیگاه» این شهروند بهایی است.

به گفته منبع آگاهی که با ایران وایر گفتگو کرده است ماموران در حین تفتیش و ضبط وسایل شخصی اعضای خانواده با فحاشی و توهین آن‌ها را تحت فشار گذاشته‌اند که در مورد بازداشت فرزندشان اطلاع‌رسانی نکنند.

این در حالی است که سروش آبادی شامگاه سه شنبه ۱۷ فروردین ماه توسط ماموران اداره اطلاعات شیراز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

از اتهام و محل نگهداری این شهروند تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعاتی منتشر نشده است و تماسی نیز با خانواده خود نداشته است

ماموران در هنگام مراجعه به منزل این شهروند بهایی محل زندگی او و همسرش را بازرسی و وسایل شخصی او از جمله تلفن‌های همراه و کتاب‌های مذهبی را ضبط کردند.

سروش آبادی پیشتر در  تاریخ ۲۹ مهرماه  سال ۱۳۹۸ بازداشت شده بود و پس از چهل و پنج روز به قید وثیقه آزاد شد.

با اتمام تعطیلات نوروز در ایران موج تازه‌ای از بازداشت شهروندان بهایی در آغاز شده است. گزارش‌ها از بازداشت و انتقال بهاییان به زندان در شهرهای مشهد، بندرعباس و شیراز خبر می‌دهند.

یک شهروند بهایی  درگفتگو با ایران وایر می‌گوید: «به نظر می‌رسد آغاز موج چهارم کرونا در ایران و درگیرشدن کشور با شیوع گسترده این بیماری، فرصت خوبی برای وزارت اطلاعات مهیا کرده تا بازداشت و فشار بر بهائیان را بدون جلب توجه و پوشش خبری انجام دهد.»

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

آغاز محکومیت ۴شهروند بهایی در زندان وکیل آباد مشهد

صبح روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، چهار شهروند بهایی به نام‌های «نغمه ذبیحیان»، «نیکا پاکزادان»، «نکیسا حاجی‌پور» و «ساناز اسحاقی» جهت اجرای محکومیت به زندان «وکیل‌آباد» مشهد منتقل شدند.

اخبار

درخواست ۴۴ چهره دانشگاهی بین‌المللی برای آزادی تورج امینی، پژوهشگر بهائی

دو انجمن دانشگاهی بین‌المللی و ۴۴ چهره علمی جهان در نامه‌ای سرگشاده به دولت ایران به بازداشت تورج امینی، پژوهشگر بهائی و تاریخ‌نگار دوران قاجار و پهلوی اعتراض کردند.

این اساتید دانشگاهی، آزار و شکنجه آقای امینی را صرفا به دلیل اعتقادات مذهبی و جلوگیری از کارهای علمی ارزشمند او را، نقض آشکار حقوق اساسی بشر شمرده‌اند که ایران بر اساس قوانین بین‌المللی به آن متعهد است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021