احضار و بازپرسی دو شهروند بهایی در کرمان

روحا ایمانی و فیروزه سلطان محمدی، دو شهروندی بهایی ساکن کرمان که در آذر ماه سال گذشته مدتی تحت بازداشت بودند، بار دیگر احضار شده و با اتهام جدیدی مورد بازپرسی قرار گرفتند.

روحا ایمانی و فیروزه سلطان محمدی، دو شهروندی بهایی ساکن کرمان که در آذر ماه سال گذشته مدتی تحت بازداشت بودند، بار دیگر احضار شده و با اتهام جدیدی مورد بازپرسی قرار گرفتند.

بنا به گزارش رسیده، در روزهای گذشته فیروزه سلطان محمدی و روحا ایمانی به شعبه ۵ بازپرسی کرمان احضار شدند. این دو شهروند بهایی پس از حضور در شعبه مذکور متوجه شدند که به اتهام «تبلیغ بهاییت و اقدامات آموزشی خلاف شرع اسلام» متهم و بر اساس همین اتهام، بازپرسی شدند.

یادآوری می‌شود که این دو زن بهایی در ۱۳آذر۱۴۰۱ در منازل شخصی خود در کرمان بازداشت شده و پس ۱۷ روز انفرادی هر کدام با قرار وثیقه ده میلیارد ریال آزاد شدند.

در یک سال گذشته، بهاییان ایران با تشدید آزار و فشار از سوی حکومت روبرو بوده‌اند. ده‌ها شهروند بهایی که عمدتا زنان بهایی هستند، در طی این مدت بازداشت، محاکمه و زندانی شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بهاییان در هفته سوم اردیبهشت: افزایش چشم‌گیر احضار و بازداشت زنان بهایی

طی هفته‌های اخیر، موج حملات به زنان بهایی در سراسر ایران شدت گرفته است. ده‌ها زن با احضار به دادگاه و روبه‌رو شدن با اتهامات کیفری بی‌اساس که منجر به سال‌ها زندان می‌شود، از خانواده‌های خود جدا شده و در معرض بی‌رحمی و خشونت سیستم قضایی ایران قرار گرفته‌اند. از اواسط اسفند‌ماه، از مجموع ۸۵ نفر از بهاییانی که به دادگاه احضار یا زندانی شده‌اند، ۶۵ نفر، یعنی حدود سه چهارم آن‌ها زن بوده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021