بازداشت پیام ولی، شهروند بهایی در محل کار

عصر روز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱، هشت مامور وزارت اطلاعات به محل کسب (فروشگاه عینک) پیام ولی، شهروند بهائی ساکن کرج هجوم برده و بدون نشان دادن حکم، این شهروند بهائی را با اِعمال زور و ضرب و شتم بازداشت و سوار ماشین کردند.

سپس ماموران امنیتی به همراه پیام ولی به منزلش رفتند و شروع به تفتیش محل مزبور کردند. ماموران در طی بازرسی فرزند نوجوان آقای ولی به نام ادیب را که حاضر نبوده لپ تاب خود را در اختیار ماموران قرار دهد، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و موبایل و لپ تاب او را ضبط می‌کنند.

قابل ذکر است ادیب ولی برای چند شرکت برنامه نویسی می‌کند و لپ تاب مربوط به کارش بوده است. هم‌چنین او، از جمله دانش‌آموزان با ضریب هوشی بسیار بالا است که پیش از این با کسب مقام سوم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به عنوان پژوهشگر نوجوان شناخته شد و در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک فیرا در لیگ ایده و خلاقیت، با موضوع مدیریت بحران آب و آلودگی هوا، توانست به مقام ارزنده‌ای دست پیدا کند.

پس از ساعتی تفتیش، ماموران به همراه پیام ولی از منزل خارج شده و این شهروند بهائی را به مکان نامعلومی انتقال می‌دهند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

۲۰ شهریور ۱۳۶۰؛ داستان عجیب تیرباران پنج کشاورز بهائی در اصفهان

در ۲۰شهریور۱۳۶۰، پنج روستایی بهایی در زندان داران، از توابع شهرستان فریدن در استان اصفهان تیرباران شدند. این پنج تن در هیچ دادگاهی محاکمه نشدند و از داشتن حق وکیل محروم بودند. اتهام آن‌ها پیروی از آیین بهایی بود که در صورت انکار اعتقاد‌شان از زندان آزاد می‌شدند. دوره بازداشت هر کدام از آنان کمتر از دو ماه بود و بازداشت شدگان برای انکار اعتقادات مذهبی‌شان تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داشتند. بهمن عاطفی افوسی (۳۴ ساله)، عزت‌الله عاطفی افوسی (۵۴ ساله)، احمد رضوانی چیگانی (۵۵ ساله)، عطاءالله روحانی (۴۱ ساله) و گشتاسب ثابت راسخ (۳۰ ساله) اسامی این پنج کشاورز روستانشین بهایی بود.

اخبار

آدم ربایی در قلب تهران؛ داستان اعضای محفل روحانی ملی بهاییان

در ۳۰مرداد۱۳۵۹، یک تیم افراد مسلح به محل تشکیل محفل روحانی ملی بهاییان ایران، در منزل یکی از بهاییان تهران هجوم برده و نُه نفر عضو محفل را به همراه دو نفر بهایی دیگر که برای مشاوره در آن جلسه حضور داشتند، بازداشت کردند و به مکان نامعلومی منتقل کردند. با گذشت چهل و دو سال از این واقعه، خانواده‌های این یازده شهروند بهایی هیچ اطلاعی از وضعیت عزیزانشان ندارند. مقامات مسئول در جمهوری اسلامی نه تنها از دادن هر پاسخ صربح و روشنی به خانواده‌ها خودداری کرده‌، بلکه از انجام هرنوع پیگیری یا اقدامی در جهت پیداکردن این یازده شهروند بهایی ممانعت به عمل آورده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021