بازداشت یک مبلغ مسیحیت در مغان

پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان «پارس‌آباد» مغان یکی از مبلغان دین مسیحیت در این شهرستان را بازداشت کرد.

پلیس اعلام کرده که این فرد «منحرف مذهبی» است و به بهانه‌ تبلیغ و ترویج «مسیحیت تبشیری» و کلیساهای خانگی، اقدام به تخریب «ادیان ابراهیمی» می‌کرده است.

«تشویش اذهان عمومی» و «انحراف اذهان در فضای عمومی و مجازی» از دیگر اتهامات این فرد اعلام شده است.

گزارش شده از این فرد «کتاب‌های فرقه‌های مختلف، روش‌های شبکه‌سازی، یارگیری، ارتباط با بی‌گانگان و تخریب دین اسلام و سایر ادیان» کشف و ضبط شده است.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی رخ می‌دهد که طبق ماده ۱۸ «اعلامیه جهانی حقوق بشر» و ماده ۱۸ «میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی»، هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین یا اعتقاد و هم‌چنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

گزارش‌های سالانه آزادی ادیان وزارت امور خارجه امریکا بارها به وضعیت آزادی ادیان در ایران پرداخته و درباره سرکوب نوکیشان مسیحی و بهاییان در ایران ابراز نگرانی کرده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

مولوی عبدالحمید: حاکمیت باید درباره قتل نیکا شاکرمی شفاف‌سازی کند

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان به انتشار گزارش تازه درباره قتل نیکا شاکرمی واکنش نشان داد و گفت حاکمیت وظیفه دارد در این‌باره شفاف‌سازی کند.

عبدالحمید، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در سخنانش گفت مردم از گزارش نهادهای رسمی درباره قتل دختران در جریان «خیزش مهسا» و در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی قانع نشده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.

© Copyright Off-Centre Productions 2021