بهنام محجوبی

بهنام محجوبی از دراویش گنابادی، در جریان تجمع دراویش گنابادی در خیابان گلستان تهران در سال ۹۶ دستگیر و به دو سال زندان تعزیری و همچنین، دو سال ممنوعیت از عضویت در دسته‌ها و گروه‌های سیاسی محکوم شده بود. اتهام او اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق ارتباط‌گیری با سایرین و فراهم ساختن تجمع غیرقانونی اعلام شده بود.
بهنام محجوبی

حکم زندان بهنام محجوبی در حالی ۳۱خرداد ۱۳۹۹ به اجرا گذاشته شد که این درویش گنابادی تحت نظر روان‌پزشک قرار داشت و پزشکی قانونی تشخیص به عدم تحمل کیفر داده بود. او به اختلال پانیک مبتلا بود. 

این زندانی عقیدتی را در پاییز ۱۳۹۹ برای مدتی در بیمارستان روان‌پزشکی «امین‌آباد» بستری کرده بودند. او در اعتراض به این انتقال اجباری و بدرفتاری‌هایی که دیده بود، اعتصاب غذا کرد؛ اما مورد تهدید قرار گرفت که در صورت ادامه اعتصاب، شوک الکتریکی خواهد شد.

محجوبی روز ۲۵ بهمن در حالی که در اغما بود، در اقدامی دیرهنگام، از بهداری زندان اوین به بیمارستان «لقمان» تهران منتقل شد. او تا روز مرگ، با کمک دستگاه تنفس می‌کرد و به گفته پرسنل بیمارستان فاقد علائم حیاتی بود. اصرار و تلاش خانواده و نزدیکان او برای آن که پزشک معتمدی بالای سرش باشد، بی‌نتیجه ماند.

سرانجام روز ۲اسفند۱۳۹۹ مرگ او به صورت رسمی تایید شد.

پیکر بهنام محجوبی در کرمان به خاک سپرده شد.

اطلاعات بیشتر درباره بهنام محجوبی

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021