دکتر رفیع مودت

دکتر رفیع مودت، استاد دانشگاه و یکی از بنیان‌گذاران دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز است.
دکتر رفیع مودت

دکتر رفیع مودت پس از پایان تحصیلات در رشته دکترای مهندسی از دانشگاه‌های انگلستان، در سال ۱۹۶۴ خورشیدی از طرف معاون وقت دانشگاه شیراز برای تاسیس دانشکده مهندسی این دانشگاه دعوت شد.

اقای مودت یکی از سه نفری بود که دانشکده مهندسی شیراز را بنیان‌ گذاشتند. همچنین وی نخستین رییس بخش برق و الکترونیک این دانشکده به شمار می‌رود. مدتی نیز معاون آموزشی این دانشکده بود.
در همین حین، او برای فعالیت‌های علمی و دانشگاهی به دانشگاه‌های پنسیلوانیا و ام‌آی‌تی در آمریکا سفر می‌کرد.

در سال ۱۹۷۷ میلادی، دکتر رفیع مودت برای یک دوران مرخصی مطالعاتی در دانسگاه ملی استرالیا به این کشور رفت. در اواخر پایان این دوره مطالعاتی، دکتر مودت و چند نفر دیگر از همکارانشان در دانشگاه شیراز به خاطر مسایل عقیدتی از این دانشگاه اخراج شدند. در پی ناممکن بودن بازگشت به ایران، رفیع مودت و خانواده در استرالیا ساکن شدند.

دکتر رفیع مودت در کشور استرالیا به تدریس و پژوهش اشتغال داشت و مدتی نیز به عنوان رییس آموزشی دانشکده مهندسی دانشگاه استرالیای غربی به کار مشغول شد. او همچنین چندبار به عنوان استاد (پرفسور) مهمان با گروه فوتانیک دانشگاه کمبریج انگلستان همکاری کرد.

دکتر رفیع مودت به جز مقالات علمی متعدد، او یک کتاب دانشگاهی و یک کتاب فلسفی علمی منتشر کرده است. او همچنین به جز رشته‌های تخصصی خود، در زمینه‌های الکترونیک و فوتانیک فعالیت‌های پژوهشی داشته است. یکی از زمینه‌های پژوهشی آقای مودت «دریافت أمواج جاذبه‌ای از اجسام سماوی» بوده است.

 

اطلاعات بیشتر درباره دکتر رفیع مودت

 

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021