پیام مولوی عبدالحمید به پزشکیان: ملت ایران از فشارها به ستوه آمده‌اند

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتشار پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات را تبریک گفت و از وی خواست به عهد و میثاقی که با مردم بسته است، پایبند بماند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتشار پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات را تبریک گفت و از وی خواست به عهد و میثاقی که با مردم بسته است، پایبند بماند.

عبدالحمید در پیام خود به مشارکت پایین رای‌دهندگان در انتخابات اشاره کرد و خطاب به پزشکیان نوشت: «چنان‌که مستحضرید متفاوت‌ترین انتخابات را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران تجربه کردیم. از دیدگاه تمام کارشناسان و سیاستمداران، عدم مشارکت بیش از ۶۰ درصد از واجدین شرایط در دور اول انتخابات، اعتراض صریحی بود به وضعیت موجود و پیام روشنی بود از انزجار عمومی و فاصله‌ی ملت با اِعمال سیاست‌های غیرمتعادل و ناموزون.»

این رهبر پرنفوذ اهل سنت ایران ادامه داد: «علی‍رغم بسیج تمام رسانه‌ها و ارائه‌ی آمارهای ادعایی غیرواقعی در خصوص پیشرفت کشور و سامان‌یافتن زندگی مردم و نیز تلاش گسترده‌ی لایه‌های قدرت در تمام نهادها به‌منظور همراهی ملت و مشارکت در انتخابات، ملت آگاه ایران پیام خود را در ۸ تیرماه با زبان بی‌زبانی و با نشستن در خانه به رساترین شکل ممکن ارائه نمود. البته جای تامل و خرسندی است که تمام آگاهان و به‌ویژه قاطبه‌ی زمامداران و مسئولین نظام، این پیام را به خوبی دریافت کردند.»

مولوی عبدالحمید در تحلیل رفتار انتخاباتی مردم نوشت: «ملت هوشمند ایران درواقع با «تاکتیک عقب‌نشینی» در مرحله‌ی اول، و «حضور در میدان» در مرحله‌ی دوم پیام خود را داد و گل پیروزی را به ثمر رساند به نحوی که دنیا را حیرت‌زده کرد.»

او خطاب به پزشکیان نوشت: «ملت ایران از وضعیت موجود خسته شده و از فشارهای متعدد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به ستوه آمده و اقشار مستضعف، استخوان‌هایش زیر بار مشکلات معیشتی شکسته است» با این حال، به گفته وی مردم «به فعالیت‌ها و تلاش‌های مدنی خود تا تحقق کامل خواسته‌های برحق خویش اعم از اجرای عدالت و آزادی، رفع تنگ‌نظری‌ها، بهبود وضع معیشت، تحقق اقتصاد پویا، بازگشت عزت و اعتبار بین‌المللی و دست‌یافتن به منافع و حقوق ملی ادامه داده و مطالبه‌گری خواهند کرد.»

عبدالحمید در پایان پیام خود به پزشکیان هشدار داد درصورت پایبند نماندن او و همراهانش به عهد و میثاقی که با مردم بسته‌اند، بار دیگر امیدها به یاس، زبان‌ها به نقد و شور و شوق  به نارضایتی و سرخوردگی تبدیل خواهد شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021