صدور حبس سنگین برای هفت نوکیش مسیحی توسط دادگاه انقلاب اهواز

بنا بر گزارش منابع حقوق بشری، در ادامه فشار بر اقلیت‌های مذهبی ایران، هفت نوکیش مسیحی توسط دادگاه انقلاب اهواز مجموعا به ۲۹ سال و ۹ ماه حبس محکوم شدند.

بنا بر گزارش منابع حقوق بشری، در ادامه فشار بر اقلیت‌های مذهبی ایران، هفت نوکیش مسیحی توسط دادگاه انقلاب اهواز مجموعا به ۲۹ سال و ۹ ماه حبس محکوم شدند.

«حمید افضلی»، «نصرالله موسوی»، «بیژن قلی‌زاده»، «ایمان صالحی»، «ظهراب شهبازی» به همراه دو نوکیش مسیحی دیگر که هویتشان نامشخص است، از نوکیشان مسیحی هستند که در دادگاه انقلاب اهواز محاکمه و به حبس محکوم شده‌اند.

بر اساس گزارش وبسایت حقوق بشری هرانا، حمید افضلی به ۱۰ سال حبس، نصرالله موسوی، بیژن قلی‌زاده و ایمان صالحی، هر کدام به ۵ سال زندان و ظهراب شهبازی به ۹ ماه حبس محکوم شدند. همچنین در این گزارش آمده است که دو نوکیش مسیحی دیگر که هویتشان نامشخص است، هر کدام به ۲ سال حبس محکوم شدند.

با وجود آن‌که طبق قانون ایران، مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌ های امنیتی مسئله‌ ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

علاوه بر نوکیشان مسیحی، جمهوری اسلامی به اقلیت‌های مذهبی دیگر ایران همچون بهاییان، درویشان گنابادی و یارسان‌ها نیز آزار می‌رساند و پیروان آنها را با احکام ناعادلانه به زندان می‌اندازد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

پیام مولوی عبدالحمید به پزشکیان: ملت ایران از فشارها به ستوه آمده‌اند

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتشار پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات را تبریک گفت و از وی خواست به عهد و میثاقی که با مردم بسته است، پایبند بماند.

اخبار

نامزدهای ریاست جمهوری علیه اقلیت‌های مذهبی؛ کدام‌‌‌یک می‌تواند معجزه کند؟

اقلیت‌های دینی و مذهبی حلقه مهجور ادعاها و برنامه‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری هستند.

مسعود پزشکیان در روز ۲۳ خرداد بیانیه‌ای درباره لزوم حضور اقلیت‌ها در بدنه دولت و توجه بیشتر به حقوق آن‌ها منتشر کرد اما در همایش زنان حامی خودش گفت نمی‌تواند معجزه کند و از مردم می‌خواهد تا مشکلات را با هم حل کنند. چرا رفع تبعیض از اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران به معجزه می‌ماند؟ سهم رییس‌جمهوری در برطرف کردن این نگرانی چیست؟

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021