پیام ولی، زندانی بهایی بابت اتهام جدیدی به دادگاه احضار شد

پیام ولی، زندانی بهایی محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج به اتهام نشر اکاذیب در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ به دادگاه انقلاب کرج احضار شد. تاریخ جلسه دادگاه این شهروند بهایی مقارن با سالروز کشته شدن افشین ولی، برادر نوجوان پیام است که در ۱۹ خرداد ۱۳۶۹ با تحرکات مذهبی آخوند مسجد توسط دو جوان در روستای حسین آبادِ نظرآباد به چاه انداخته شد و به قتل رسید.

پیام ولی، زندانی بهایی محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج به اتهام نشر اکاذیب در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ به دادگاه انقلاب کرج احضار شد.

تاریخ جلسه دادگاه این شهروند بهایی مقارن با سالروز کشته شدن افشین ولی، برادر نوجوان پیام است که در ۱۹ خرداد ۱۳۶۹ با تحرکات مذهبی آخوند مسجد توسط دو جوان در روستای حسین آبادِ نظرآباد به چاه انداخته شد و به قتل رسید.

پیام ولی هم‌زمان با جنبش مهسا در دوم مهر ۱۴۰۱ در محل کار خود در کرج بازداشت شد. او به اتهام تبلیغ علیه نظام، گفتگو با شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور در مورد وضعیت بهاییان و تحریک مردم به آشوب ازطریق صفحه شخصی خود در اینستاگرام به ۹ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده که شش سال از حکم قابل اجرا است.

این شهروند بهایی هم اکنون در حال گذراندن دوره محکومیت خود در سالن ۱۵ ندامتگاه مرکزی کرج است و به دلیل اطلاع رسانی از وضعیت خود در زندان با اتهام جدید «نشر اکاذیب» روبرو شده است.

پیش‌تر گزارش شده که آصف الحسینی، رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرج و قاضی پرونده پیام ولی هم‌چنین نریمانی، بازپرس دادگاه‌های کرج صراحتا گفته‌ بودند که با اقدامات خود در صدد نابودی بهاییت در کرج و استان البرز هستند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021