تخریب تنها نمازخانه اهل سنت بم توسط نیروهای امنیتی

خبرگزاری حقوق‌بشری «حال‌وش»، روز یکشنبه۱۳خرداد با انتشار تصویری، از تخریب تنها نمازخانه اهل‌سنت شهرستان بم در استان کرمان خبر داده است.

خبرگزاری حقوق‌بشری «حال‌وش»، روز یکشنبه۱۳خرداد با انتشار تصویری، از تخریب تنها نمازخانه اهل‌سنت شهرستان بم در استان کرمان خبر داده است.

براساس گزارش حال‌وش، نیروهای نظامی و امنیتی به همراه عوامل شهرداری، نمازخانه شهروندان اهل سنت بلوچ در شهر بم را تخریب کرده‌اند.

این خبرگزاری که اخبار شهروندان بلوچ ایران را منتشر می‌کند، در گزارش خود به نقل از منابع مطلع نوشته نیروهای امنیتی و نظامی به‌صورت گسترده به‌همراه ماشین آلات سنگین شهرداری، سحرگاه شنبه نمازخانه اهل سنت شهروندان بلوچ در بم را محاصره کرده و سپس به‌صورت کامل آن را تخریب کردند.

به نوشته حال‌وش، نمازگزاران اهل سنت در شهرستان بم مانند بسیاری دیگر از شهرهای با اکثریت اهل تشیع، اجازه ساخت مسجد نداشتند و به همین دلیل از یک سوله به‌عنوان نمازخانه استفاده می‌کردند.

در این گزارش آمده است، نمازگزاران به‌خاطر اینکه حساسیت ایجاد نشود، حتی از بلندگو نیز استفاده نمی‌کردند، اما نیروهای نظامی و امنیتی شبانه به این مکان حمله کرده و کاملا آن را تخریب کردند.

شهروندان اهل سنت در ایران هنوز در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ مسجد ندارند و از خانه های مسکونی اجاره ای و سایر مکا‌ن‌ها به‌صورت نمازخانه استفاده می کنند.

تخریب مساجد و نمازخانه‌های اهل سنت توسط نیروهای حکومتی در ایران مسبوق‌به‌سابقه است و در یکی از آخرین موارد از این رویدادها، روز دوشنبه ۲۴مهر۱۴٠۲، نیروهای نظامی و امنیتی در تهران با محاصره و سپس ورود به مجتمع ساختمانی نمازخانه اهل‌سنت به نام «نبی رحمت» در منطقه پونک، در بخش نمازخانه اقدام به دیوارکشی کرده و سرویس‌های بهداشتی نمازخانه را تخریب کردند.

«مولوی عبدالحمید»، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان پیش‌از این به این اقدام اعتراض کرده و آن را «درد‌آور» و «تاسف‌برانگیز» خوانده بود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021