بر اساس گزارش‌های منابع حقوق بشری ایران، «کیوان رحیمیان»، شهروند بهایی با حکم دادگاه انقلاب به ۹ سال حبس، ۶ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ادمین صفحه‌ی اینستاگرامی که اخبار مربوط به این زندانی بهایی را منتشر می‌کند اعلام کرد: «طبق ماده‌ی ۵۰۰ مکرر: پنج سال زندان، شش سال محرومیت از حقوق اجتماعی، ۵۰میلیون تومان جریمه‌ی نقدی و بنابر ماده‌ی ۶۱۰ چهار سال زندان” او پیش‌تر در سال۹۶ پس از تحمل پنج سال حبس به جرم تدریس به جوانان بهائی محروم از تحصیل از زندان آزاد شده بود.»

این شهروند بهایی با اتهام «فعالیت آموزشی و یا تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام» به پنج سال حبس، شش سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت پنچاه میلیون تومان جریمه نقدی و در با اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» به تحمل چهار سال حبس محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی پنج سال زندان در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود. کیوان رحیمیان، از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان ایران، پیش از این نیز سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است. وی در سال ۱۳۹۶، پس از تحمل پنچ سال حبس از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.