دادگاه تجدید نظر سمنان با کاهش دادن حکم بدوی یک شهروند بهایی ساکن سمنان، او را به بیش از ده سال زندان و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

بنا به گزارش رسیده، شعبه هفت دادگاه تجدید نظر استان سمنان «شهدخت خانجانی» را به اتهام تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور به ده سال زندان و بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم کرد.

این شهروند بهایی مجموعا به یازده سال زندان محکوم شد که با اِعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ده سال زندان در مورد وی اجرا خواهد شد.

هم‌چنین خانم خانجانی هم‌چنین به دو سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و دو سال محرومیت از عضویت و فعالیت در گروه‌ها و دستجات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری محکوم شد.

پیش‌تر، شعبه یک دادگاه انقلاب سمنان «شهدخت خانجانی» را با استناد به مواد ۴۹۸، ۵۰۰ و ۵۰۰ مکرر بابت اتهامات تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و تبلیغ بهاییت به ۱۶ سال حبس و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و ۱۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرده بود.

قابل ذکر است که دادگاه تجدید نظر، اتهام تبلیغ بهاییت را در راستای اتهام تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور دانسته و به همین دلیل مجازات جداگانه‌ای برای آن در نظر نگرفته است

یادآوری می‌شود که در روزهای گذشته، دادگاه انقلاب سمنان پرونده یک شهروند بهایی دیگر به نام «انیسا فنائیان» را هم مورد بررسی قرار داد. رای دادگاه مزبور تاکنون اعلام نشده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.