آغاز حکم سه سال زندان آزیتا فروغی در مشهد

«آزیتا فروغی»، روز شنبه ۷بهمن۱۴۰۲ پس از احضار، خود را جهت اجرای حکم به زندان وکیل آباد مشهد معرفی کرد و به زندان منتقل شد. جلسه دادگاه این شهروند بهایی در مهر سال جاری در شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی «هادی منصوری» تشکیل شد و آزیتا فروغی بنا به‌اتهام «عضویت در گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور» به سه سال زندان و به‌اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه زندان در مجموع به سه سال و هشت ماه زندان محکوم شد.حکم بدوی عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

«آزیتا فروغی»، روز شنبه ۷بهمن۱۴۰۲ پس از احضار، خود را جهت اجرای حکم به زندان وکیل آباد مشهد معرفی کرد و به زندان منتقل شد.

جلسه دادگاه این شهروند بهایی در مهر سال جاری در شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی «هادی منصوری» تشکیل شد و آزیتا فروغی بنا به‌اتهام «عضویت در گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور» به سه سال زندان و به‌اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه زندان در مجموع به سه سال و هشت ماه زندان محکوم شد.حکم بدوی عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی حکم سه سال زندان برای آزیتا فروغی اجرا خواهد شد.

هم اکنون، به‌جز آزیتا فروغی، دو شهروند بهایی دیگر به نام‌های «ساناز تفضلی» و «رویا ملکوتی» در حال گذراندن دوره محکومیت در بند زنان زندان وکیل آباد هستند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بهاییان در هفته سوم اردیبهشت: افزایش چشم‌گیر احضار و بازداشت زنان بهایی

طی هفته‌های اخیر، موج حملات به زنان بهایی در سراسر ایران شدت گرفته است. ده‌ها زن با احضار به دادگاه و روبه‌رو شدن با اتهامات کیفری بی‌اساس که منجر به سال‌ها زندان می‌شود، از خانواده‌های خود جدا شده و در معرض بی‌رحمی و خشونت سیستم قضایی ایران قرار گرفته‌اند. از اواسط اسفند‌ماه، از مجموع ۸۵ نفر از بهاییانی که به دادگاه احضار یا زندانی شده‌اند، ۶۵ نفر، یعنی حدود سه چهارم آن‌ها زن بوده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021