عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ دی، از حملات نظامی متقابل ایران و پاکستان به خاک یکدیگر انتقاد کرد و گفت تبادل آتش به نفع هیچ ملت و دولتی نیست.

مولوی عبدالحمید با اشاره به کشته شدن کودکان و زنان بلوچ در حمله موشکی پاکستان به سراوان، ابراز امیدواری کرد که دو کشور مشکلات خود را با دیپلماسی حل کنند.

خبرگزاری‌های حکومتی ایران در شامگاه ۲۶ دی‌ خبر دادند سپاه پاسداران با استفاده از موشک و پهپاد، «دو مقر گروه جیش‌العدل» را در خاک پاکستان هدف حمله قرار داده و آن‌ها را «منهدم» کرده است.

در مقابل، ارتش پاکستان بامداد پنج‌شنبه ۲۸ دی مواضعی را در خاک ایران و در نزدیکی مرز دو کشور هدف حملات هوایی قرار داد که به کشته شدن دست‌کم هفت زن و کودک انجامید.

مولوی عبدالحمید در سخنانش تاکید کرد که ایران و پاکستان رابطه حسنه طولانی‌مدتی با یکدیگر داشته‌اند و نباید در دام دیگران بیفتند.

او گفت ممکن است گروهی از مردم ناراضی پاکستان به ایران بیایند یا مردم ناراضی ایران به پاکستان بروند و وظیفه دولت‌ها است که به سخنان این افراد گوش دهند.

عبدالحمید در ادامه صحبت‌های خود به تشدید درگیری‌های منطقه هم اشاره کرد و هشدار داد که خاورمیانه در حال پیش‌روی به سوی جنگ است.

نماز جمعه روز ۲۹ دی زاهدان نیز مانند هفته‌های گذشته در میان جو شدید امنیتی برگزار شد و بر اساس گزارش حال‌وش، نیروهای نظامی همچون هفته‌های گذشته در اطراف مصلی و مسجد مکی و خیابان‌های منتهی به آن مستقر شده و با ایجاد ایست بازرسی اقدام به تفتیش بدنی نمازگزاران کردند.

حال‌وش همچنین ویدیوهایی را منتشر کرده که در آن مردم زاهدان پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به حملات موشکی سپاه پاسداران و ارتش پاکستان که منجر به کشته و مجروح شدن شهروندان بلوچ شد شعارهای اعتراضی سر دادند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.