شیوا خلیلی، شهروند بهایی جهت اجرای حکم به زندان منتقل شد

شیوا خلیلی، شهروند بهایی در روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ پس از مراجعه به دایره اجرای احکام بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان بابل منتقل شد. شعبه اول دادگاه انقلاب بابل و شعبه دو تجدیدنظر استان مازندران این شهروند بهایی را بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به یک سال زندان محکوم کرده‌اند.

شیوا خلیلی، شهروند بهایی در روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ پس از مراجعه به دایره اجرای احکام بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان بابل منتقل شد.

شعبه اول دادگاه انقلاب بابل و شعبه دو تجدیدنظر استان مازندران این شهروند بهایی را بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به یک سال زندان محکوم  کرده‌اند.

خانم خلیلی روز سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در پی احضار تلفنی به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهر بازداشت و یک روز بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه شیوا خلیلی در تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در شعبه اول دادگاه عمومی و انقلاب بابل برگزار شد. دادگاه بدوی، این شهروند بهایی را به یک سال حبس تعزیری و ضبط گوشی تلفن همراه به عنوان آلت جرم محکوم کرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

پزشکیان و اقلیت‌های مذهبی؛ فاصله وعده تا واقعیت چه‌قدر است؟

انتخاب «مسعود پزشکیان» به ریاست‌جمهوری ایران با وجود شعارهایش در پشتیبانی از حقوق اقلیت‌ها، هرچند گروهی را امیدوار کرد اما هم‌زمان با وجود تاکیدش بر وفاداری به خط رهبری، این نگاه را تقویت می‌کند که احتمالا دست‌کم در مورد اقلیت‌های غیررسمی اوضاع تغییر محسوسی نداشته باشد و در حد شعار و نمایش باقی بماند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021