حمله نیروهای حکومتی به مساجد اهل‌ سنت در راسک و زاهدان

منابع خبری بلوچ از یورش نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی به سه مسجد اهل سنت در شهرهای زاهدان و راسک خبر داده و نوشته‌اند شماری از طلاب و فعالین مذهبی در جریان این حمله‌ها دستگیر شد‌ه‌اند. بر اساس گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز دوشنبه ٢٧ آذر ماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی و امنیتی به مساجد توحیدی در خیابان کوثر و تجوید القرآن معروف به مسجد قاری عبدالطیف در زاهدان یورش برده و اقدام به بازداشت طلاب اهل سنت کردند.

منابع خبری بلوچ از یورش نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی به سه مسجد اهل سنت در شهرهای زاهدان و راسک خبر داده و نوشته‌اند شماری از طلاب و فعالین مذهبی در جریان این حمله‌ها دستگیر شد‌ه‌اند.

بر اساس گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز دوشنبه ٢٧ آذر ماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی و امنیتی به مساجد توحیدی در خیابان کوثر و تجوید القرآن معروف به مسجد قاری عبدالطیف در زاهدان یورش برده و اقدام به بازداشت طلاب اهل سنت کردند.

به نوشته این کمپین، نیروهای امنیتی با اتوبوس به مسجد تجوید القرآن مراجعه کرده و افراد بازداشت شده را به وسیله اتوبوس به مکان نامعلوم منتقل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، به دنبال یورش نیروهای نظامی و امنیتی به داخل مساجد و بازداشت طلبه ها، مردم در اطراف و مقابل این مساجد تجمع کرده‌اند.

همزمان، خبرگزاری حال‌وش هم از بازداشت دست‌کم ۱۰ فعال مذهبی اهل سنت در شهر پیشین از توابع شهرستان راسک خبر داده است.

بر اساس گزارش حال‌وش، سحرگاه امروز دستکم ده شهروند بلوچ فعال مذهبی «جماعت تبلیغی» که در مسجدی در محله شیزدان شهر پیشین معتکف بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

از هویت و تعداد دقیق این شهروندان تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست اما گفته شده این جماعت متشکل از دستکم ده نفر از اهالی شهر جالق و قصرقند و منطقه کیشگور سرباز بوده و از هفته پیش در این مسجد «اعتکاف» کرده‌اند.

به دنبال حمله بامداد جمعه ٢۴ آذر ماه گروه جیش العدل به مرکز ستاد فرماندهی انتظامی راسک و کشته و زخمی شدن دستکم ١٩ نیروی نظامی جو بسیاری از شهرهای استان سیستان و بلوچستان همچنان امنیتی است.

خبرگزاری‌های حقوق بشری بلوچ تصاویر و ویدیوی‌هایی را منتشر کرده‌اند که حضور ماشین‌های نظامی و پرواز مداوم هلی کوپتر بر فراز شهرستان راسک را نشان می‌دهد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

پزشکیان و اقلیت‌های مذهبی؛ فاصله وعده تا واقعیت چه‌قدر است؟

انتخاب «مسعود پزشکیان» به ریاست‌جمهوری ایران با وجود شعارهایش در پشتیبانی از حقوق اقلیت‌ها، هرچند گروهی را امیدوار کرد اما هم‌زمان با وجود تاکیدش بر وفاداری به خط رهبری، این نگاه را تقویت می‌کند که احتمالا دست‌کم در مورد اقلیت‌های غیررسمی اوضاع تغییر محسوسی نداشته باشد و در حد شعار و نمایش باقی بماند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021