مهوش عدالتی و سپیده کشاورز، به اعتصاب غذای سه زندانی دیگر پیوستند

«مهوش عدالتی» و «سپیده کشاورز»، دو زندانی بهایی از روز یکشنبه۱۹آذر، به اعتصاب غذا سه زندانی دیگر زندان اوین، «مهوش ثابت»، «فریبا کمال آبادی» و «نرگس محمدی» پیوستند. نرگس محمدی، فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت، از روز شنبه۱۸آذر، هم‌زمان با مراسم اهدا جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی در اعتراض به رویکرد ویرانگر حکومت، دست به اعتصاب غذای سه روزه در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ آذر زدند.

«مهوش عدالتی» و «سپیده کشاورز»، دو زندانی بهایی از روز یکشنبه۱۹آذر، به اعتصاب غذا سه زندانی دیگر زندان اوین، «مهوش ثابت»، «فریبا کمال آبادی» و «نرگس محمدی» پیوستند.

نرگس محمدی، فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت، از روز شنبه۱۸آذر، هم‌زمان با مراسم اهدا جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی در اعتراض به رویکرد ویرانگر حکومت، دست به اعتصاب غذای سه روزه در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ آذر زدند.

فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت در نامه‌ای پیش از اعتصاب غذای خود نوشتند که در بهمن ۱۳۸۷ در شرایطی که ۷ نفر اعضای «یاران ایران» برای ماه‌ها در سلول‌های بند ۲۰۹ زندان اوین بودند، نامه‌ای به امضای «دری نجف آبادی»، دادستان کل ایران به دست آنان رسید. مضمون نامه این بود که اگر جامعه بهایی گروه یاران ایران و گروه‌های کوچکی که در شهرها و روستاها به امور روحانی و اجتماعی بهاییان می‌پردازند، تعطیل نمایند، حکومت هم حقوق شهروندی بهاییان که تا آن زمان سلب شده تضمین می‌کند.

این دو زندانی بهایی در ادامه می‌نویسند: «ما دو تن از آن هفت تنیم، برای ابراز حسن نیت ساز‌و‌کار اداره جامعه بهایی تعطیل شد. اما حکومت تا امروز که پانزده سال از آن تاریخ گذشته است نه‌تنها به عهد خود وفا نکرده است بلکه روز‌به‌روز بر دامنه سرکوب و فشارها افزوده و امنیت را به‌کلی از هم‌وطنان بهایی خود سلب نموده است.»

فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت، درحال سپری کردن حکم ۱۰ سال حبس تعزیری در زندان اوین هستند. همچنین مهوش عدالتی و سپیده کشاورز، هر کدام در حال گذراندن یک سال حبس در اوین هستند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

پزشکیان و اقلیت‌های مذهبی؛ فاصله وعده تا واقعیت چه‌قدر است؟

انتخاب «مسعود پزشکیان» به ریاست‌جمهوری ایران با وجود شعارهایش در پشتیبانی از حقوق اقلیت‌ها، هرچند گروهی را امیدوار کرد اما هم‌زمان با وجود تاکیدش بر وفاداری به خط رهبری، این نگاه را تقویت می‌کند که احتمالا دست‌کم در مورد اقلیت‌های غیررسمی اوضاع تغییر محسوسی نداشته باشد و در حد شعار و نمایش باقی بماند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021