نوشین مصباح به اتهام بهایی بودن به یک سال زندان محکوم شد

شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، «نوشین مصباح» شهروند بهایی ساکن مشهد را، به‌اتهام عضویت در جامعه بهایی، به یک سال زندان محکوم کرد.

شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، «نوشین مصباح» شهروند بهایی ساکن مشهد را، به‌اتهام عضویت در جامعه بهایی، به یک سال زندان محکوم کرد.

شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی «هادی منصوری» در ماه آبان، این شهروند بهایی را به‌اتهام عضویت در گروه یا جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور (مقصود بهایی بودن متهم است)، به سه سال حبس و به‌اتهام تبلیغ علیه نظام، به هشت ماه زندان، مجموعا به تحمل سه سال و هشت ماه زندان محکوم کرد.

در روزهای گذشته، دادگاه تجدیدنظر استان، حکم جدید را با کاهش حکم بدوی صادر کرد. براساس رای دادگاه تجدیدنظر، نوشین مصباح به‌اتهام عضویت در گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور، به یک سال زندان محکوم شد.

دادگاه این شهروند بهایی را از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه کرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

پزشکیان و اقلیت‌های مذهبی؛ فاصله وعده تا واقعیت چه‌قدر است؟

انتخاب «مسعود پزشکیان» به ریاست‌جمهوری ایران با وجود شعارهایش در پشتیبانی از حقوق اقلیت‌ها، هرچند گروهی را امیدوار کرد اما هم‌زمان با وجود تاکیدش بر وفاداری به خط رهبری، این نگاه را تقویت می‌کند که احتمالا دست‌کم در مورد اقلیت‌های غیررسمی اوضاع تغییر محسوسی نداشته باشد و در حد شعار و نمایش باقی بماند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021