سیروس ذبیحی، شهروند بهایی به هشت سال زندان محکوم شد

دادگاه انقلاب مشهد در کمتر از یک هفته، حکم «سیروس ذبیحی»، شهروند بهایی ساکن این شهر را صادر و به هشت سال زندان محکوم کرده است.

دادگاه انقلاب مشهد در کمتر از یک هفته، حکم «سیروس ذبیحی»، شهروند بهایی ساکن این شهر را صادر و به هشت سال زندان محکوم کرده است.

یک منبع مطلع به «ایران‌وایر» گفت: «سیروس ذبیحی در در روز شنبه ۱۳آبان۱۴۰۲ جهت شرکت در جلسه دادگاه به شعبه ۱ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری احضار شد. پس از حضور در دادسرا، به او اعلام شد که پرونده به شعبه ۶ منتقل شده و در همان شعبه، محاکمه شد. اما پس از اعلام حکم، مشخص می‌شود حکم از سوی شعبه یک صادر شده است.»

این فرد در ادامه گفت که آقای ذبیحی پس از حضور در دادگاه متوجه می‌شود که در کیفرخواست اتهام «تشکیل جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور» هم به دو اتهام قبلی او، «عضویت در تشکیلات معارض» و «تبلیغ علیه نظام» اضافه شده است.

بنا به رای صادره، سیروس ذبیحی مقدم به‌اتهام تشکیل و عضویت در جمعیت به قصد بر هم زدن امنیت کشور به ۷ سال زندان و به‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال زندان، مجموعا به ۸ سال زندان محکوم شد.

در صورت تایید در دادگاه تجدیدنظر، ۷ سال از حکم صادره قابل اجرا خواهد بود.

سیروس ذبیحی در ۲مهر سال گذشته در منزل شخصی خود در مشهد بازداشت و پس از ۷۲ روز، به قید وثیقه آزاد شد.

این شهروند ۶۳ ساله بهایی به اتهام پیروی از آیین بهایی، سابقه دستگیری‌های متعدد در دهه ۶۰ و ۷۰ را دارد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

پزشکیان و اقلیت‌های مذهبی؛ فاصله وعده تا واقعیت چه‌قدر است؟

انتخاب «مسعود پزشکیان» به ریاست‌جمهوری ایران با وجود شعارهایش در پشتیبانی از حقوق اقلیت‌ها، هرچند گروهی را امیدوار کرد اما هم‌زمان با وجود تاکیدش بر وفاداری به خط رهبری، این نگاه را تقویت می‌کند که احتمالا دست‌کم در مورد اقلیت‌های غیررسمی اوضاع تغییر محسوسی نداشته باشد و در حد شعار و نمایش باقی بماند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021