دادگاه تجدید نظر استان مازندران، ۱۴ شهروند بهائی ساکن این استان را به حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم کرد.

خبرگزاری حقوق بشری هرانا روز جمعه ۱۲ آبان‌ ۱۴۰۲ گزارش داد که ساناز حکمت‌شعار و بی‌تا حقیقی، دو شهروند بهائی هر یک به سه سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده‌اند.

بر اساس گزارش هرانا، دوازده متهم دیگر این پرونده به نام‌های مانی قلی‌نژاد، نگار دارابی، سام صمیمی، مهسا فتحی، سامیه قلی‌نژاد، مجیر صمیمی، انیس سنائی، افنانه نعمتیان، بصیر صمیمی، هنگامه علی‌پور، گلبن فلاح و نازنین گلی نیز هر کدام به پرداخت پنجاه میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده‌اند.

این ۱۴ شهروند بهایی روز ۹ شهریور سال گذشته در قائم‌شهر استان مازندران بازداشت شده و در دادگاه بدوی به اتهام «فعالیت آموزشی و یا تبلیغی انحرافی مغایر و مخل به شرع اسلام» جمعا به ۳۱ سال حبس و جزای نقدی محکوم شده بودند.

هرانا به نقل از یک منبع مطلع نوشته حکم این شهروندان به وکیل آنها ابلاغ نشده و به صورت شفاهی در شعبه سوم اجرای احکام به آنها اعلام شده تا نتوانند اعاده دادرسی انجام دهند. همچنین به آنها پس از مراجعه به شعبه گفته شده هیچ وکیلی حق ورود به پرونده آنها را ندارد.

فشار نهادهای قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی بر اقلیت مذهبی بهایی در ایران به ویژه پس از آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» افزایش چشمگیری یافته است.

جامعه جهانی بهاییان، روز ۵ آبان امسال با انتشار بیانیه‌ای از افزایش آزار و اذیت بهاییان ایران خبر داده و گزارش کرده بود ۲۶ شهروند بهایی در ایران جمعا به ۱۲۶ سال زندان محکوم شده‌اند.

 سیمین فهندژ، نماینده‌ جامعه‌ بهائی در سازمان ملل، در این بیانیه خواهان مداخله جامعه بین‌المللی برای پاسخگو کردن جمهوری اسلامی در قبال نقض حقوق بشر شهروندان بهائی شده بود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.